Avertisment pentru părinți: Alimentele ambalate comercializate pentru copii sunt semnificativ mai bogate în zahăr

Alexandra Curtache |
Data publicării:
Avertisment pentru părinți: Alimentele ambalate comercializate pentru copii sunt semnificativ mai bogate în zahăr / Foto: Unsplash
Avertisment pentru părinți: Alimentele ambalate comercializate pentru copii sunt semnificativ mai bogate în zahăr / Foto: Unsplash

Cercetătorii au analizat aproape 6.000 de produse alimentare individuale relevante pentru alimentația copiilor și au raportat că aproximativ 13% dintre acestea conțineau un marketing atrăgător pentru copii, puterea acestui marketing variind de la produs la produs.

Cercetătorii spun că alimentele ambalate comercializate pentru copii conțin niveluri mai ridicate de zahăr și sunt mai sărace în nutrienți esențiali decât alte produse. Ei au spus că cerealele și prăjiturile au avut cel mai atractiv marketing pentru copii dintre produsele pe care le-au studiat.

Experții spun că este nevoie de mai multă educație pentru părinți, precum și de reglementări guvernamentale privind comercializarea produselor pentru copii, conform Medical News Today.

 

Alimentele ambalate comercializate pentru copii sunt semnificativ mai bogate în zahăr

 

Alimentele comercializate pentru copii cu ambalajele cele mai atrăgătoare sunt adesea mai bogate în zahăr și mai sărace în nutrienți esențiali decât cele cu ambalajele mai puțin atrăgătoare.

Aceasta este concluzia unui studiu canadian publicat astăzi în revista PLOS ONE.

Cercetătorii au analizat aproape 6.000 de produse alimentare individuale relevante pentru alimentația copiilor și au raportat că aproximativ 13% dintre acestea conțineau un marketing atrăgător pentru copii, puterea acestui marketing variind de la produs la produs.

În general, însă, deși a existat o corelație slabă între puterea de marketing și nivelurile generale de nutrienți, cercetătorii au afirmat că alimentele care au fost evaluate ca fiind cele mai atrăgătoare pentru copii au fost mai bogate în zahăr - cu o medie de 14,7 grame față de 9 grame - în comparație cu ambalajele standard.

"În timp ce acest studiu a constatat o variabilitate în ceea ce privește calitatea și compoziția nutrițională în funcție de categoria de alimente și de nutrienți, rezultatele au arătat că, în multe cazuri, produsele cu ambalaje atrăgătoare pentru copii au fost mai bogate în nutrienți de interes - în special, zaharuri totale, zaharuri libere și sodiu - decât produsele cu ambalaje neatractive pentru copii", au scris cercetătorii de la Universitatea din Toronto și Universitatea din Ottawa într-un comunicat de presă.

 

De ce contează marketingul

 

Cum se determină ce este "atrăgător pentru copii" și ce nu este? Aceasta a fost o provocare centrală pe care cercetătorii au încercat să o abordeze cu un sistem codificat bazat pe o duzină de categorii individuale.

"Lipsa actuală de standardizare în ceea ce privește definițiile și metodologiile de evaluare a atractivității pentru copii este îngrijorătoare", au scris cercetătorii.

"Tehnicile specifice de marketing care au fost afișate pe ambalajele produselor au variat între categoriile de alimente", au spus ei. "Cu toate acestea, tehnicile de bază care s-au dovedit a fi utilizate în mod tradițional în marketingul atractiv pentru copii, cum ar fi faptul de a avea un design vizual atractiv pentru copii, apelurile la distracție sau la cool și utilizarea personajelor au rămas populare în cadrul eșantionului."

Desigur, copiii nu cumpără de obicei cereale sau produse de patiserie pentru ei înșiși, dar ceea ce atrage copiii îi influențează adesea pe părinții lor.

"Agenții de marketing recunosc faptul că copiii pot negocia cu succes achizițiile prin faptul că își sâcâie constant părinții pentru a cumpăra un produs pe care îl doresc. Ideea este că, cu cât un copil cere mai mult un produs, cu atât este mai probabil ca părintele să cedeze și să facă achiziția.

Acest fenomen este o forță puternică în industria de retail, deoarece copiii pot influența deciziile de cumpărare ale părinților lor, ceea ce îi transformă într-o categorie demografică valoroasă pentru companii", a adăugat ea.

 

Este nevoie de mai multă educație și de reglementări privind produsele pentru copii

 

Pentru a contribui la reducerea comercializării de alimente mai puțin sănătoase direct către copii, cercetătorii au sugerat ca factorii de decizie politică să pună în aplicare restricții de marketing mai agresive pentru a proteja copiii.

Dr... Daniel Ganjian, FAAP, medic pediatru la Providence Saint John's Health Center din California, a fost de acord, menționând că și medicii au un rol de jucat.

"Grupurile de părinți și de pediatrie ar trebui să iasă cu o politică de bune practici pentru marketingul pentru copii", a declarat Ganjian pentru Medical News Today. "Apoi, părinții ar trebui să cumpere numai de la magazinele și organizațiile care respectă această politică. O altă modalitate este de a cere guvernului să reglementeze comercializarea alimentelor nesănătoase către copii."

"Pentru părinți, este vorba de a deveni conștienți de ceea ce este cu adevărat sănătos și nesănătos pentru copiii lor", a declarat pentru Medical News Today Jesse Feder, RDN, un dietetician din Florida.

"Este important să vă învățați copiii de ce anumite alimente sunt rele și altele sunt bune și să le insuflați obiceiuri alimentare sănătoase. Printre politicile de succes se numără adăugarea de informații nutriționale pe meniurile din restaurante, creșterea disponibilității alimentelor sănătoase în cartierele sărace, reducerea cantității de mlaștină alimentară și scăderea dimensiunilor băuturilor și articolelor disponibile în lanțurile de fast-food, pentru a numi doar câteva."

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

DC Media Group Audience

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel