La întrebarea „Credeți că profesorii din diaspora au suficiente resurse didactice?”, 69,7% dintre respondenți (629 de voturi) au răspuns „Nu”, în timp ce doar 30,3% (273 de voturi) au răspuns „Da”.
Iată rezultatul grafic al sondajului:
Sondajul a început pe 13 august 2025 și se înscrie în cadrul proiectului editorial „Limba noastră, povestea noastră”, prin care ȘtiriDiaspora.ro aduce în atenția publicului provocările și reușitele comunităților educaționale românești din străinătate.
Lipsa resurselor - un obstacol constant în educația din diaspora
Profesorii români din afara țării activează, de cele mai multe ori, în contexte multiculturale și multilingve, unde accesul la manuale, materiale adaptate și resurse digitale în limba română este limitat. Mulți dintre aceștia se bazează pe materiale proprii, pe sprijinul comunității sau pe resurse online gratuite.
Cei care au votat „Nu” în sondaj sugerează că este nevoie de o implicare mai mare din partea autorităților române și a organizațiilor care sprijină educația în diaspora, pentru a asigura un flux constant de materiale didactice și formare profesională adaptată nevoilor specifice.
Pe de altă parte, procentul de 30,3% care a răspuns afirmativ indică faptul că, în unele comunități, profesorii beneficiază de un minim necesar de resurse, fie prin inițiative locale, fie prin proiecte sprijinite de stat sau ONG-uri.
Un subiect care revine constant în dezbaterea publică
În contextul mai larg al proiectului „Limba noastră, povestea noastră”, această întrebare ridică încă o dată problema sustenabilității și calității educației în comunitățile românești din diaspora. Rezultatele sondajului confirmă percepția generală că sprijinul logistic și material pentru cadrele didactice rămâne insuficient.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News