Rezistența bacteriilor gram-negative, la final

Ecaterina Dumitrescu |

Cercetătorii de la Universitatea din Zurich au descoperit prima clasă nouă de antibiotice încă din anii 1960, care pot eradica bacteriile gram-negative, conform anunțului făcut pe site-ul prestigioasei instituții de învățământ.

Potrivit Organizației Mondiale a Sănătății, rezistența antimicrobiană, în special a bacteriilor gram-negative, reprezintă o amenințare tot mai mare pentru sănătate. Bacteriile gram-negative pot provoca o mare varietate de infecții, inclusiv anumite tipuri de pneumonie și boli cu transmitere sexuală. O specie a bacteriei, E. coli, este o cauză comună a bolilor transmise de alimente.

Fluoroquinolonele, clasa anterioară de antibiotice care au fost dezvoltate în anii '60, își pierd eficacitatea. Aceasta a cauza începerea căutării de noi antibiotice dar până în prezent, niciun antibiotic clinic nu a fost direcționat către membrana exterioară a bacteriilor, esențială pentru protejarea celulelor de antibiotice.

Într-un studiu publicat în revista Nature.com, cercetătorii de la Universitatea din Zurich, în colaborare cu compania farmaceutică Polyphor, au descoperit antibiotice care interacționează cu proteinele esențiale ale membranei externe din bacteriile gram-negative.

Antibioticele distrug integritatea membranei exterioare a bacteriilor gram-negative, care are funcția importantă de a proteja bacteriile împotriva factorilor toxici de mediu, cum ar fi antibioticele.