Cristina a venit din Germania la „Chefi la cuțite“: „Am sărit din mașină, am mers pe jos. / 3 luni am mâncat doar resturile din farfuriile clienților“

Nicoleta Nicolau |
Data publicării:

Cristina Raiu are 42 de ani, este de meserie bucătar și spune că iubește viața atât de mult, încât nimic nu o poate doborî. A venit la Chefi la Cuțite din Germania, acolo unde locuiește de mulți ani și are acum propriul restaurant. Ca să ajungă la „Chefi la cuțite” a sărit din mașină și a riscat chiar o amendă.

Optimistă și cu un entuziasm debordant, concurenta a venit la emisiunea „Chefi la cuțite“ din Germania, în plină pandemie, căci acest sezon a fost filmat exact în starea de urgență. Cristina Raiu a povestit peripețiile prin care a trecut ca să ajungă pe platourile de filmare.

„La un moment dat înainte de vamă mi-a zis: când eu spun să săriți din mașină, săriți. Și am sărit, am mers vreo 3 km pe jos, in noapte. Șoferul  ne aștepta într-o parcare dintr un peco părăsit.  Am făcut asta ca să nu intre șoferul în izolare. După 8 ore de stat în Austria în parcarea aia, am trecut autobanda, că îmi era foame. Și m-a văzut poliția și mi-a zis  că îmi dă amendă, eu m-am dus cuminte la el și i-am zis ca am trecut că îmi era foame, dar înapoi nu mai trec, că îmi e frică. Și m-a ajutat polițistul și nu am luat amendă. Am făcut 3 zile din Germania până în București doar ca să ajung aici“, le-a mărturisit Cristina celor trei Chefi.

Cristina a povestit experiența ei de viață și cum după o căsnicie eșuată a ajuns în Spania și mai apoi în Germania. „Iubesc atât de mult viața și cred că orice mi s-ar întâmpla, nu m-ar doborî“, a spus Cristina.

„După o experiență neplăcută în Spania de 4 ani, am decis să mergem în Germania“

Ea a povestit că primul soț era un împătimit al cazinourilor și după ce acesta pierdea totul la jocuri de noroc, venea acasă și o bătea, chiar de față cu copilul. Așa a ajuns să îți caute un loc de muncă pentru că trebuia să se întrețină pe ea și pe copil. „Așa am avut contact cu bucătărie, direct. Trebuia să-mi caut un loc de muncă stabil, să nu-mi fie luat copilul. Am început lucrul la langoși, în piață. Mi-am întâlnit actualul soț, acum 12 ani. După o experiență neplăcută în Spania de 4 ani, am decis să mergem în Germania. Mi-am găsit de lucru doar la spălat de vase”, a dezvăluit Cristina Raiu, totul în timp ce a pregătit o rețetă nemțească de tăiței de casă cu file de vită și sos, numită Rumpstack und case Spatzle.

Iar de la spălat de vase a ajuns chiar să aibă propriul restaurant în Germania: „Dimineața făceam curățenie, mai spălam și o femeie bolnavă. Luam 15 euro, pentru noi asta era 2 zile de mâncare. Mergeam cu bicicleta - nu aveam mașină - 24 de kilometri pe zi. Plecam dimineața la 6, mă întorceam noaptea înapoi“.

Cristina a povestit cum a ajuns să aibă propriul restaurant, deși nu avea asta în plan, prin ce chinuri a fost nevoită să treacă și cum „a mâncat resturile clienților din farfurie timp de câteva luni pentru a-și achita datoriile”. Dar acum s-a ridicat și a ajuns acum să îi cucerească pe nemți cu rețete românești, la restaurantul pe care îl deține de șapte ani.

„3 luni am mâncat doar resturile de pe farfuriile clienților“

„De la spălat de farfurii, în 6 luni am avut noroc și a plecat bucătarul. Am insistat la șefa mea și forțată a trebuit să mă lase pe mine să îi iau locul. După 3 ani de lucru acolo am reușit să fac primul concediu, după 10 ani. Și atunci nu a vrut să îmi dea salariul înainte de concediu. Când am revenit, mi-am făcut lichidarea.

Și așa am ajuns să merg din restaurant în restaurant să îmi caut de muncă. Am ajuns la un restaurant unde era un chef turc, recunoscut în zonă, plin de el. Mi-a zis că are destul personal, să îi las numărul de telefon. Dau să plec și îmi spune: vino înapoi. E un club sportiv în satul vecin. Zice fii atentă: Eu am bani, iau clubul, tu ești bucătar bun, că te cunosc, facem împreună. În ziua aceea l-am cunoscut pe omul ăla. Și am zis DA.

M-am dus acasă la soț și i-am povestit. Trebuia să ne și mutam unde era restaurantul, într-o pădure. Și am ajuns acolo, iar după 3 luni de muncă și renovări și tot, nu am primit niciun ban. Atât m-am certat cu el pentru munca mea și mi-a zis într-o zi:  Ia-l și spală-te pe cap cu el. Și am zis: îl iau!

3 luni am mâncat doar resturile de pe farfuriile clienților doar să achit datoria  și să nu mai aud de el. Așa am ajuns să am propriul restaurant. Mâine sunt 7 ani. Am ajuns să le vând nemților langoșii noștri. Îmi cer nemții ciorbă de perișoare la cazan, să le pun în mijlocul restaurantului“, a mărturisit Cristina, fiind decisă ca ea să fie câștigătorea acestui sezon.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News