Cea mai bună mâncare iarna din perspectiva probioticelor şi al prebioticelor

Foto ILUSTRATIV
Foto ILUSTRATIV

Murături în sare sau murături în oţet? Pledăm pentru prima varianta: murături în sare. Conţin cele mai multe tipuri de pro-biotice, bacterii bune, necesare sistemului imunitar uman.

Murăturile în sare sunt în acelaşi timp şi prebiotice, adică hrana bacteriilor bune din intestin.

Bacteriile care locuiesc în interiorul organismului fac parte din sistemul de apărare. Cum le ajutăm? Prin alimente fermentate - iaurt, lapte bătut, borș, murături în sare, drojdie, maia. Acestea aduc în organism culturi bacteriene noi, de care avem nevoie. În privinţa murăturilor în sare, iată ce trebuie să faceţi dacă aveţi hipertensiune, boli cardio-vasculare, dacă luaţi tratament cu corticosteroizi:

„Desărarea murăturilor e o variantă foarte bună de a păstra cantitatea de probiotic şi reduce cantitatea de sare”, precizează dr. Laura Ene medic primar boli de nutriţie, la Știrile PRO TV.

 

Organismul uman are nevoie să îşi şi hrănească bacteriile existente

 

Puţină sare în alimentaţie trebuie aveţi şi în cazul infecţiei COVID-19! Anti-inflamatoarele recomandate în tratament interferă negativ cu sarea. Iată ce face combinaţia sare- antiinflamatoare:

„Poate să crească tensiunea, să crească retenţia de apă mai ales în cazul corticoterapiei, care e recomandă şi pacienților cu Covid în tratament ambulatoriu şi nu numai”, mai spune dr. Laura Ene, potrivit sursei citate. 

Pe lângă bacterii noi, venite din alimente, organismul uman are nevoie să îşi şi hrănească bacteriile existente. Se hrănesc cu glucoză. Au nevoie ca în alimentație să existe cartof copt răcit, orez integral, fasole. Aceste alimente se numesc pre-biotice.

 

Cea mai bună mâncare iarna din punctul de vedere al probioticelor şi al prebioticelor: salata orientală

 

Cea mai bună mâncare iarna din punctul de vedere al probioticelor şi al prebioticelor este salata orientală. Conţine alimentele ideale pentru imunitate- cartofi fierţi şi răciţi, murături în sare şi pătrunjel în cantitate mare.

Bacteriile din intestine sunt şi cele care sintetizează vitamine esenţiale pentru orgsnismul uman. Iată ce se întâmplă după ce consumaţi carne, ouă, brânzeturi:

„Noi mâncăm şi bacteriile îşi aleg ce au nevoie şi produc vitamin B 6, vitamin B 12, vitamina K. Vitamin K e vitamina antihemoragică, e produsă de bacteriile din tubul digestiv, susține acad. prof. Octavian Popescu microbiolog. 

Vitamina B12, odată sintetizată, intră în circulaţie şi produce aşa numiţii acizi nucleici, cărămizile din care sunt făcute toate celulele.

 

[citeste si]

Get it on App Store Get it on Google Play


  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

  TOP STIRI CELE MAI

Iti place noua modalitate de votare pe stiridiaspora.ro?
Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt1
YesMy