AstraZeneca mizează pe creștere cu noi medicamente, în timp ce vânzările COVID scad

Alexandra Curtache |
Data publicării:
AstraZeneca mizează pe creștere cu noi medicamente, în timp ce vânzările COVID scad
AstraZeneca mizează pe creștere cu noi medicamente, în timp ce vânzările COVID scad

AstraZeneca (AZN.L) a declarat joi că este pregătită să crească în 2023 și în anii următori, mizând pe gama sa înfloritoare de medicamente împotriva cancerului, a bolilor metabolice și a bolilor rare pentru a prelua ritmul vânzărilor din ce în ce mai reduse ale produselor COVID.

Acțiunile sale au crescut cu până la 5%, devenind al doilea cel mai bun performer al indicelui FTSE 100 (.FTSE) de la Londra, fiind pe cale să aibă cea mai bună zi din ultimul an.

Directorul general Pascal Soriot a declarat că firma este pe cale să livreze cel puțin 15 medicamente noi în acest deceniu și a precizat că se așteaptă să demareze cel puțin treizeci de noi studii clinice în stadiu avansat în 2023.

 

Compania a prezis o revenire la creștere în China, una dintre piețele sale cheie

 

Compania a prezis, de asemenea, o revenire la creștere în China, una dintre piețele sale cheie, după ce a raportat un al doilea trimestru consecutiv de creștere, chiar dacă prețurile medicamentelor din această țară rămân sub presiune.

"Intrăm în 2023 foarte bine pregătiți pentru a ne îndeplini ambițiile de creștere de top în industrie pentru 2025, dar și dincolo, până în 2030", a declarat Soriot la o conferință de presă.

Soriot, care a preluat conducerea în 2012, a inversat soarta producătorului de medicamente anglo-suedez, după ce a fost afectat de o serie de pierderi de brevete și de o serie de eșecuri în studiile clinice.

Dar, la fel ca multe alte industrii și ca și colegii săi, AstraZeneca s-a confruntat cu costuri mai mari legate de războiul din Ucraina și cu efectele persistente ale pandemiei din 2022.

Având în vedere pipeline-ul extins al AstraZeneca și portofoliul larg existent de medicamente - care implică costuri de cercetare și dezvoltare și de vânzare în continuă creștere - analiștii și investitorii se concentrează în special pe marjele de profit ale companiei.

Marjele de profit operațional au crescut de la aproximativ 27% în 2021 la 30% anul trecut, iar planul este de a continua să le îmbunătățească în mod constant, a declarat directorul financiar Aradhana Sarin.

 

AstraZeneca a prognozat că cheltuielile operaționale de bază vor crește cu un procent de o singură cifră mică spre medie în 2023

 

Având în vedere preocupările legate de marje înainte de rezultate, credem că acest rezultat/ghid este bun", a declarat Emily Field, analist la Barclays.

Se preconizează că profitul ajustat pe acțiune în 2023 va crește cu un "procent de o singură cifră mare spre un procent de două cifre", iar veniturile vor crește cu un "procent de o singură cifră mică spre medie", la rate valutare constante.

Canalul de producție al companiei are mai mulți candidați cu un potențial de câștig de 1 miliard de dolari pe an - dacă îi poate transforma în medicamente aprobate, atunci poate menține un ritm de creștere lider în sector pentru câțiva ani de acum încolo, a declarat Steve Clayton, manager de fonduri pentru Hargreaves Lansdown, care deține acțiuni AstraZeneca.

"Dar se știe că există scurgeri de informații despre conducte, așa că AstraZeneca trebuie să dovedească acest lucru", a adăugat el.

 

Producătorul de medicamente a raportat un profit peste așteptări pentru trimestrul al patrulea

 


Producătorul de medicamente a raportat un profit peste așteptări pentru trimestrul al patrulea, deși veniturile au fost puțin sub estimările analiștilor compilate de companie, afectate de o scădere a vânzărilor vaccinului său COVID și de vânzări ușor mai mici decât se așteptau pentru anumite medicamente cheie.

Prețurile medicamentelor în China rămân sub presiune, iar înainte de renunțarea recentă a țării la politica sa de zero-COVID, mai puțini pacienți erau diagnosticați și căutau îngrijire.

Vânzările au început să se relanseze în a doua jumătate a anului 2022, iar în al patrulea trimestru au crescut cu 3% la rate valutare constante.

Acțiunile AstraZeneca au depășit performanțele rivalilor în ultimii ani, câștigând 41% din ianuarie 2020, datorită succesului său în oncologie și, mai nou, în vânzările de medicamente pentru boli rare.

De asemenea, acțiunile sale au crescut în primii ani ai pandemiei după ce a dezvoltat un vaccin COVID împreună cu Universitatea Oxford.

Vânzările s-au diminuat însă, deoarece vaccinurile produse de Pfizer (PFE.N) și Moderna (MRNA.O) au ajuns să domine piața, conform Reuters.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel