Autostrada A7 ar putea fi blocată de lupi. Dezvoltarea României se împiedică în Lanțul Trofic

Eduard Pascu / 15 sep 2021, 19:57 Salveaza PDF Comentarii
Sursa foto: Captură video
Sursa foto: Captură video

După autostrada urșilor și a gândacului croitor al stejarului iată că o nouă autostradă se împiedică de Lanțul Trofic. Este vorba despre viitoarea autostradă A7 care ar trebui să lege orașele Bacău și Paşcani. 

Conform Raportului de Impact asupra Mediului, publicat luni, traseul Autostrăzii Bacău – Pașcani intersecteză coridorul ecologic al speciei de Canis lupus (lup – n.r.) între km 15+400 – 16+600 şi la Nodul Rutier Roman Nord (km 41+335). Totuși, spun specialiștii, măsurile de mediu prevăzute în proiect, impactul autostrăzii asupra speciei va fi nesemnificativ.

”Specia se regăsește în siturile ROSCI0270 Vânători Neamţ, conform planului de management şi ROSCI0156 Munţii Goşman, conform Formularului Standard. Aceste două situri Natura 2000 se află la o distanţă aproximativă faţă de proiect de 24 km şi 34 km. Un aspect important conform caracteristicilor ecologice al speciei Canis lupus este faptul că aceasta realizează migraţii sezoniere sau non-sezoniere de amplitudini mari (de până la 40 de km)”, se precizează în documentul menționat.

Autorii raportului adaugă că în siturile Natura 2000, aflate la distanţa foarte mare faţă de proiect, impactul asupra speciei de mamifere de interes comunitar Canis lupus a fost considerat nesemnificativ. „Aşadar, deşi proiectul intersectează coridorul ecologic al speciei, având în vedere măsurile de mediu prevăzute în proiect (la etapa de memoriu), impactul asupra speciei este considerat nesemnificativ”, se menționează în raportul de impact asupra mediului, citat de Știrea de Iași.

Autorii raportului prezintă și alternativa de traseu cea mai prietenoasă cu mediul. ”A fost selectată pentru implementare alternativa de traseu 1D-2D-3C, aceasta obţinând cel mai mare punctaj pe criteriul ”Minimizarea impactului asupra mediului” şi totodată situându-se pe locul 2, la o diferenţă foarte mică de punctaj faţă de locul 1 pe criteriul ”, se mai precizează în RIM.

 

Proiectul pune obstacole în curgerea apelor

 

Pe de altă parte, ei atrag atenția că o problemă importantă identificată pe parcursul evaluării este proiectarea pilelor podurilor direct în albiile minore, acestea funcţionând ca obstacole în curgerea apelor, în etapa de operare fiind astfel apreciate impacturi semnificative pe elementul de calitate ”adâncimea şi lăţimea râului”. Pentru prevenirea unei astfel de probleme, ei propun modificarea soluţiilor de realizare a podurilor astfel încât să se evite realizarea pilelor sau culeelor în albiile minore ale corpurilor de apă de suprafaţă.

Proiectul autostrăzii Bacău – Pașcani prevede inclusiv conexiunea cu oraşul Roman şi cu drumul de mare viteză Focşani – Bacău prin Centura Bacău.

Autostrada Bacău – Paşcani va avea o lungime totală de circa 77,4 km, traseul fiind pe teritoriul judeţelor Bacău, Neamţ şi Iaşi. Pe traseul autostrăzii Bacău – Paşcani au fost proiectate, printre altele, nouă noduri rutiere, 23 de poduri, două viaducte și 60 de pasaje.

 

Blocajul gândacului croitor al stejarului

 

Gândacul croitor al stejarului, o insectă pusă pe lista ”În pericol de Dispariție”, a ajuns subiect de dispută între Comisia Europeană și Ministerul Transporturilor din România. Această insectă reprezenta cea mai nouă piedică în calea autostrăzii Pitești-Sibiu. Specialiștii de la Bruxelles erau îngrijorați de faptul că proiectul acestei autostrăzi nu prevede măsuri clare pentru protejarea speciei. Acest lucru ar putea pune în pericol finanțarea europeană. 

Conform specialiștilor. Gândacul are un rol esențial în biodiversivitate fiindcă este un polenizator dar și un descompunător natural. Pentru că larvele sale distrug lemnul copacilor, în special al stejarilor, în România specia este considerată dăunătoare. 

Autostrada Pitești-Sibiu ar fi prima șosea de viteză care ar traversa munții. Dacă România va dovedi Comisiei Europene că gândacul nu este în pericol atunci Uniunea Europeană va suporta 85% din prețul autostrăzii. 

 

De 59 de ani nu a fost văzut nici un urs în zonă, dar se blochează o autostradă

 

În 2019, Autostrada Deva-Lugoj s-a blocat la Coşeviţa, într-un mal de pământ. De aici urmează un nou tronson de 12 km.

2. Sursa foto... (autostrada-lucrari-blocate.jpg)

În 2014 o organizaţie de mediu a semnalat faptul că autostrada construită în acestă zonă afectează mamiferele mari, în special urşii. Aşa că s-a ajuns la concluzia că pe aici maşinile trebuie să treacă prin două tuneluri lungi de aproape 2 kilometri care vor costa 230 de milioane de euro. Suma nu era prevăzută în finanţarea europeană așa că lucrările s-au blocat.

Primarul din Margina, Ionel Costea spune că în 59 de ani el nu a văzut şi nu a auzit niciodată de urşi în localitate. ”N-a fost nimeni care să povestească că a văzut vreodată urşi pe teritoriul comunei Margina. Nu ştiu cine a lansat povestea.”

Și acum, autostrada Deva - Lugoj este blocată într-un mal de pământ.

 


Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Iti place noua modalitate de votare pe stiridiaspora.ro?
Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt1
YesMy