Românii, la cozi imense în Aeroportul Otopeni după ce a crescut numărul de ţări de pe lista galbenă: „Nervi, scandal și pierdere de timp!”

Românii, la cozi imense în Aeroportul Otopeni după ce a crescut numărul de ţări de pe lista galbenă: „Nervi, scandal și pierdere de timp!”
Românii, la cozi imense în Aeroportul Otopeni după ce a crescut numărul de ţări de pe lista galbenă: „Nervi, scandal și pierdere de timp!”

Cozi, aglomeraţie şi nervi în Aeroportul Otopeni. A crescut numărul de ţări de pe lista galbenă, aşa că tot mai mulţi pasageri trebuie verificaţi de personalul medical. Doar că sunt prea puţini asistenţi acolo, aşa că oamenii stau cu orele la cozi. Aşa că apar inclusiv situaţii în care cei veniţi din ţări galbene se amestecă cu cei din state verzi.

Sunt deja 67 de ţări pe lista galbenă, aşa că numărul de pasageri care trebuie verificaţi a crescut foarte mult. Numărul de cadre medicale a rămas însă acelaşi. Aşa că aglomeraţia şi cozile au devenit o obişnuinţă

Unii pasageri ies din cozi ca să ajungă în carantină.

„Nu mi-au verificat testul. Au spus că nu trebuie să verifice testul. M-au pus direct sub carantină pentru 14 zile. Erau mulţi oameni şi o coadă lungă de aşteptare, mai mult de o oră”, spune un pasager.

 

Cozi şi pierdere de timp şi pentru completarea declaraţiei pe proprie răspundere

 

Timp în care cei care vin din zona galbenă aşteaptă la grămadă cu cei care aterizează din state verzi.

„În aceste momente este nevoie de personal suplimentar de la Direcţia de Sănătate Publică pentru controlul documentelor. Ar trebui sa fie un număr egal de medici de la Direcţia de Sănătate Publică cu cel al ofiţerilor de la frontieră, deci la orele de maximă aglomeraţie trebuie cam 20”, a precizat Valentin Iordache, reprezentant Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti, potrivit Observator.

Cozi şi pierdere de timp şi pentru completarea declaraţiei pe proprie răspundere.

„Stăm la ditamai coada ca să luăm formularele, să le scriem de mână şi să stăm iarăşi la coadă şi apoi să stăm de vorbă 30 de secunde cu cei trei sau patru inspectori DSP care se uitau rapid. Era atât de mare aglomeraţia şi scandalul şi toată lumea încerca să se bage în faţă, ca la coadă la carne”, a mai spus un pasager.

 

„Deşi peste tot se acceptă în format electronic, la noi încă se merge pe clasic”

 

Pentru a evita aglomeraţia în aeroport, înainte de controlul Direcţiei de Sănătate Publică, este important ca imediat după ce aterizaţi să completaţi online declaraţia pe proprie răspundere. Mai apoi, este obligatoriu ca documentul să fie printat.

Însă pasagerii spun că nu au cum să facă asta pentru că nu sunt imprimante în aeroport.

„Scriau clar că, odată ajunşi în Bucureşti, vom putea scana acel cod QR şi va fi scos la imprimantă. Desigur, nu există niciun fel de imprimantă care să facă acest lucru pe Aeroportul Otopeni”, a mai explicat un pasager.

Un alt pasager spune că „deşi peste tot se acceptă în format electronic, la noi încă se merge pe clasic”.

La solicitarea Direcţiei de Sănătate Publică Bucureşti, Direcţia de Sănătate Publică Ilfov a detaşat de azi încă un asistent medical pentru Aeroportul Otopeni.

 

[citeste si]

Get it on App Store Get it on Google Play


  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

  TOP STIRI CELE MAI

Iti place noua modalitate de votare pe stiridiaspora.ro?
Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt2
YesMy