NASA declară că un asteroid nou descoperit ar putea lovi Pământul

Oamenii de știință anunță că un asteroid gigantic va trece pe lângă Pământ / Foto: Pixabay

Pe 1 martie, NASA a declarat că acest nou asteroid are o șansă de impact de 1 la 1.2000. Câteva zile mai târziu, șansele au crescut o zi mai târziu la una la 710. Veștile bune continuă să vină, întrucât NASA a redus șansele ca un asteroid să lovească Pământul.

Asteroidul, numit 2023 DW de către specialiștii spațiali, are o șansă de unu la 560 de a face impact cu planeta noastră la ora 16:44.

Apropo, oricine este responsabil pentru denumirea acestor bucăți spațiale trebuie oprit.

Așa că țineți-vă calendarul liber pentru Ziua Îndrăgostiților 2046, pentru că s-ar putea să nu mai aveți o întâlnire la care să mergeți, dacă acest asteroid distrugător de orașe își va urma calea.

Predicțiile privind locul în care asteroidul va ajunge pe uscat sunt neclare, dar NASA estimează că zonele de impact se întind de la Oceanul Indian la Oceanul Pacific și de la coasta de vest la cea de est a SUA.

Prin urmare, Hollywood, Hawaii, Washington DC, Indonezia, Malaezia, Brunei și vârful sudic al Indiei sunt toate posibilități pentru zona zero a ciocnirii lui Cheryl.

Așadar, asteroidul alege să se ia la trântă cu jumătate de lume, practic.

"Analiștii de orbită vor continua să monitorizeze asteroidul 2023 DW și să actualizeze predicțiile pe măsură ce primesc mai multe date", a declarat NASA, conform unei declarații online.

Se estimează că asteroidul are un diametru de 49,29 metri, ceea ce, potrivit Daily Mail, este aproximativ de mărimea Turnului Înclinat din Pisa. În prezent, se deplasează cu o viteză ocazională de 24 de kilometri pe secundă.

Dacă se va izbi de Pământ, ar provoca un nivel de distrugere asemănător cu impactul de la Tunguska de acum 114 ani

Dacă se va izbi de Pământ, ar provoca un nivel de distrugere care ar rivaliza cu impactul de la Tunguska de acum 114 ani, când un asteroid a explodat la o înălțime de cinci până la 10 kilometri deasupra Pământului.

Acel asteroid avea un diametru de 50,29 metri și a fost înregistrată o explozie de 12 megatone care a ras o mare parte din Siberia.

Acea rocă mică de haos era comparabilă cu explozia unei bombe nucleare și ar fi distrus o zonă mare de oraș, dar, din fericire, a aterizat într-o pădure.

Totuși, trei oameni au murit și 80 de milioane de copaci au fost distruși.

NASA a anunțat marți descoperirea asteroidului, dezvăluind că abia acum a fost făcută publică, deoarece "este nevoie de mai multe săptămâni de date pentru a reduce incertitudinile și a prezice în mod adecvat orbitele lor cu ani în viitor".

Asteroidul se află în fruntea listei de risc a NASA

Asteroidul se află în fruntea listei de risc a NASA, fiind pe locul 1 pe scara Torino, ceea ce înseamnă că nu există motive de îngrijorare publică în acest moment.

Dar, dacă acesta se transformă într-o rocă spațială care riscă să provoace un nonsens pe Pământ, din fericire, NASA a confirmat recent capacitatea sa de a lovi cu pumnul obiectele cerești din calea noastră și de a le trimite pe alte traiectorii în spațiu, nu vă stresați prea mult.

Dar dacă sunteți stresat din această cauză, puteți urmări călătoria asteroidului prin spațiu aici.