Un român s-a ales cu dosar penal în Germania pentru că avea remorcă la mașină. Greșeală frecventă făcută de români

Bogdan Bolojan |
Data publicării:

Un român în vârstă de 37 de ani a fost oprit, miercuri, 5 noiembrie 2025, în jurul orei 16:35, pe autostrada A7, în direcția Ulm, de către un echipaj al poliției germane care efectua un control de rutină în trafic. Conducătorul auto se afla la volanul unui VW Touran care tracta o remorcă, iar la o verificare atentă, polițiștii au constatat că masa totală a ansamblului - mașină plus remorcă - depășea 3.500 de kilograme.

Problema a apărut în momentul în care oamenii legii au verificat permisul de conducere al bărbatului: acesta deținea doar categoria B, permis care îi permite să conducă vehicule de până la 3.500 kg, însă nu și combinații între mașină și remorcă ce depășesc această limită. În astfel de situații, legislația germană - la fel ca cea europeană - prevede obligativitatea deținerii unui permis de categoria BE, care autorizează conducerea autovehiculelor cu remorci mai grele de 750 kg, atâta timp cât masa totală a ansamblului nu depășește 7.000 kg.

Greșeala frecventă a multor români din diaspora

Cazul nu este unul izolat. Mulți români care locuiesc sau tranzitează Germania, Austria ori alte țări din Uniunea Europeană comit aceeași eroare, fără să își dea seama că încalcă legea. De cele mai multe ori, aceștia folosesc autoturisme mari, precum SUV-uri sau monovolume, la care atașează remorci grele - adesea pentru a transporta mobilă, materiale de construcții, unelte sau chiar autoturisme avariate.

Mulți conducători auto consideră, în mod greșit, că permisul de categoria B le permite să tracteze orice tip de remorcă, atâta timp cât vehiculul are forța necesară. În realitate, limita de 3.500 kg pentru ansamblul autovehicul-remorcă este strictă, iar depășirea acesteia se consideră infracțiune de conducere fără permis corespunzător.

Ce prevede legislația și care sunt consecințele

Potrivit Codului rutier german (Straßenverkehrsgesetz - StVG), conducerea unui vehicul pentru care nu se deține categoria necesară de permis se încadrează la infracțiunea de „Fahren ohne Fahrerlaubnis”, pedepsită cu amendă considerabilă sau chiar închisoare de până la un an, în funcție de gravitate. În plus, poliția are dreptul să interzică imediat continuarea călătoriei, ceea ce s-a întâmplat și în cazul românului de 37 de ani de pe A7.

Diferențele între categoriile B, B96 și BE

Pentru claritate, legislația europeană distinge între mai multe categorii de permise auto:

Categoria B - permite conducerea vehiculelor de până la 3.500 kg și a remorcilor de până la 750 kg, cu condiția ca masa totală a ansamblului să nu depășească 3.500 kg.

Categoria B96 - permite conducerea unui ansamblu de până la 4.250 kg, dar necesită un curs suplimentar de instruire (nu un examen practic complet).

Categoria BE - permite conducerea unui ansamblu de până la 7.000 kg, cu remorci ce pot depăși 750 kg, dar impune un examen practic suplimentar.

Diferențele par minore, dar în practică ele sunt esențiale. Mulți șoferi români care au obținut permisul în țară cu ani în urmă nu cunosc aceste subtilități sau le ignoră, considerând că legislația europeană e uniformă și permisul românesc „acoperă” orice situație.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

pixel