„Surpriza” de care a avut parte o româncă în Grecia: „Mai puteam face încă o vacanţă din banii aceştia”

Loredana Iriciuc |
Data publicării:
Foto ILUSTRATIV
Foto ILUSTRATIV

O vacanţă liniştită este sinonimă, pentru mulţi dintre noi, cu o asigurare de sănătate sau una de călătorie. Mare atenţie însă ce poliţe plătiţi. Nu puţini sunt cei care ajunşi la destinaţie se trezesc că nu pot beneficia de serviciile medicale, de exemplu, şi au fost obligaţi să scoată din buzunar sume uriaşe pentru tratamente. 

Theodora a plecat cu maşina în Grecia. A cumpărat o asigurare de călătorie inclusă în pachetul turistic, dar la destinaţie a avut parte de o supriză. O defecţiune la maşină a costat o peste o mie de euro

„Ghinionul a făcut să am o defecţiune tehnică la maşină, chiar pe insulă, iar costurile pe care le-am suportat au fost foarte mari, din păcate. Având în vedere că era o insulă şi tractarea în ţară a costat destul de mult, undeva la 4.000 de lei”, a spus Theodora Niculescu, păgubita, la Observator.

Tânăra vrea să ceară explicaţii agenţiei care i-a vândut vacanţa. „Mai puteam face încă o vacanţă din banii aceştia şi, probabil, urmează să discut cu agenţia pentru că nu este normal să fim dezinformaţi”, a mai spus românca.

 

Specialiştii recomandă turiştilor să citească cu atenţie contractele pe care le semnează

 

Şi nu este singura în această situaţie. „Într-o excursie în Turcia, bilet achiziționat printr-o agenție de turism. Din păcate, agenţia de turism a omis să mă informeze despre riscul la care sunt expus, mergând cu mașina mea în afara țării. Am fost nevoit, în lipsa asigurării acestui risc, să plătesc repatrierea maşinii, în valoarea de 1.400 de euro, către destinaţie”, a spus Marian Valeriu, păgubit, conform sursei citate.

Specialiştii recomandă turiştilor să citească cu atenţie contractele pe care le semnează. Marius Constantinescu, broker: "Este şi responsabilitatea noastră ca şi turişti să verificăm plasă de siguranţă oferită de asigurator pentru a nu avea situaţii de cheltuieli neprevăzute care ne pot strica vacanţele. Pe partea de tractare şi repatriere a unui vehicul există o incidenţă crescută, mai ales în această perioadă.”

 

Asigurările medicale, pot fi la fel de problematice ca cele auto

 

„Este foarte important să te informezi, dacă poti, măcar asigurarea să o iei de la tour operator, tocmai pentru a avea linişte în perioada călătoriei. Au fost astfel de cazuri. S-au bucurat de un preţ foarte mic sau de o promoţie şi nu au înţeles la momentul respectiv ce acoperă suma”, a declarat Roxana Ilinca, agent de turism. 

Turiştii care au parte de astfel de experienţe neplăcute îşi pot recupera banii doar în instanţă.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

DC Media Group Audience

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel