Rezultatul autopsiei românului mort după vaccinul cu Astra Zeneca. Ce au descoperit medicii

Andreea Cosma / 12 mar 2021, 23:00 Salveaza PDF Comentarii
Sursa foto: captură Antena 3
Sursa foto: captură Antena 3

Apar detalii noi în cazul bărbatului de 47 de ani, din județul Gorj, care a murit pe 1 martie, la două zile după ce a fost vaccinat împotriva coronavirusului, chiar cu un ser din lotul ABV2856, retras de la vaccinare, după reacțiile adverse trombotice în Italia.

"Medicii care i-au făcut necropsia au zis că a făcut un infarct miocardic. Avea inima mărită.(…) Noi, ieri, am fost informați, printr-o instrucțiune, să retragem vaccinurile din acest lot, care mai sunt în stocurile centrelor de vaccinare. (…) Noi nu știam despre acest lot că are probleme. Doar preventiv, până se fac verificări de către EMA, se retrage acest lot de vaccin. Se va aduce alt vaccin, din alt lot", a declarat Narcis Stoian, director DSP Gorj.

Directorul Direcției de Sănătate Publică (DSP) Gorj, Narcis Stoian, a declarat, vineri, pentru Mediafax, că bărbatul vaccinat care a murit în 1 martie a primit ser din lotul retras, respectiv ABV2856.

Citeşte şi: Mama românului mort după vaccinarea cu AstraZeneca cere aflarea adevărului cu lacrimi în ochi: "Nu suferea de probleme de inimă!"

„Da, este adevărat. S-a făcut (anchetă – n.r.) la timpul respectiv dar atunci nu aveam idee că acest lot se va retrage sau că ar avea probleme”, a spus Stoian.

Județul Gorj a primit 1.500 de doze din acest lot de la AstraZeneca și s-au folosit 1.083 de doze, restul find puse sub carantină, conform instrucțiunilor.

 

Bărbatul, mort după vaccinare

 

Narcis Stoian a precizat că în urma efectuării necropsiei, nu s-a făcut legătura între deces și vaccin în cazul bărbatului de 47 de ani, iar în afară de acest caz nu au fost raportate, în județ alte reacții adverse la acest ser.

Gorjeanul s-a vaccinat la un centru din Bumbeşti-Jiu în 28 februarie. Potrivit CNCAV, în urma triajului medical, efectuat potrivit protocoalelor medicale, nu au fost indicate probleme cronice de sănătate, iar după administrarea dozei de vaccin, conform procedurii, bărbatul a rămas în spaţiul de supraveghere timp de 15 minute, fără a prezenta modificări ale stării de sănătate, ulterior părăsind centrul de vaccinare.

„A doua zi, pe 1 martie a.c., în jurul orei 8.00, în timp ce se afla la serviciu, persoana a suferit un stop cardio-respirator, situaţie care a impus solicitarea unui echipaj de prim-ajutor de la Ambulanţă. Persoanei i s-au aplicat manevrele de resuscitare atât în ambulanţă, cât şi în unitatea de primiri urgenţe a Spitalului Judeţean de Urgenţă (SJU) Târgu Jiu, iar în seara aceleaşi zile, în jurul orei 21.00, s-a declarat decesul pacientului”, au transmis reprezentanţii CNCAV.

Conform acestora, investigaţiile medicale efectuate în cadrul Secţiei Anestezie – Terapie Intensivă din SJU Târgu Jiu au evidenţiat modificări caracteristice unui infarct miocardic acut întins.

 

Mama bărbatului vrea adevărul

 

Mama bărbatului vrea să afle adevărul în cazul morţii fiului ei despre care susţine că nu suferea de nicio boală cardiacă.

"Copilul meu! Nu ştiu dacă a murit din vaccinul ăsta, eu ce să mai zic. Ştiam că merge să se vaccineze. Şi eu am făcut. Am făcut Pfizer. Nu suferea nimeni de probleme de inimă din familie. Nu am avut probleme cardiace in familie. Nu am vorbit cu nimeni nimic de la DSP, au zic că nu ştiu", a spus mama bărbatului, la Antena 3.

În urma raportării anumitor efecte adverse grave, în legătură cu administrarea dozelor din lotul ABV2856 din vaccinul AstraZeneca, Agenția italiană pentru Medicamente (AIFA) a decis, joi, ca măsură de precauție să interzică utilizarea acestui lot pe întreg teritoriul național, potrivit ANSA.

[citeste si]

Get it on App Store Get it on Google Play


  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

  TOP STIRI CELE MAI

Iti place noua modalitate de votare pe stiridiaspora.ro?
Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt2
YesMy