Federaţia Operatorilor Români de Transport, nemulţumită de viitoarea taxare a diurnelor şi a indemnizaţiilor de mobilitate

Nicoleta Nicolau |
Data publicării:
Augustin Hagiu - Președintele Federației Operatorilor Români de Transport (Sursa foto: Agerpres)
Augustin Hagiu - Președintele Federației Operatorilor Români de Transport (Sursa foto: Agerpres)

Noile modificări agreate de coaliţie la Codul Fiscal au fost miercuri pe masa guvernului, într-o primă lectură, urmând să fie adoptate de executiv săptămâna viitoare.

Federaţia Operatorilor Români de Transport (FORT) este nemulţumită de unele dintre prevederi şi susţine că guvernul nu le-a discutat cu reprezentanţii mediului de afaceri din domeniu.

Transportatorii acuză executivul, în principal de modificarea din nou a tratamentului fiscal pentru diurne şi indemnizaţii de mobilitate. Acestea fuseseră exceptate de la plata impozitului pe venit şi a contribuţiilor sociale în baza unei legi adoptate în martie.

Ei susţin că măsura este în contradicţie cu interesele economice ale României şi contrară tuturor mişcărilor legislative privind diurna făcute de ţările vecine. În consecinţă, în perioada următoare vor comunica public ce vor întreprinde în raport cu acţiunea executivului, potrivit Rador.

Subvenție de 50 bani/litru pentru firmele de transport românești

 

Transportatorii români nu văd cu ochi buni măsura prezentată de Ministerul Finanțelor, de subvenționare cu 50 de bani/litrul de carburant, și spun că scumpirile carburanților vor fi transferat, într-un final, tot consumatorului final. "E apă de ploaie, dar și apa de ploaie poate fi bună la udat grădina", spune Augustin Hagiu, președintele Federației Operatorilor Români de Transport, într-o declarație în exclusivitate pentru ȘtiriDiaspora. 

Augustin Hagiu, președintele FORT, spune că ajutorul promis de guvern transportatorilor este departe de a fi o soluție ideală, însă tot e bine că există o astfel de intenție. Subvenția de 50 de bani/litru e "apă de ploaie", însă sunt bani "de luat, nu de dat", spune liderul FORT.  

"Pe scurt, pe românește, vă spun că 'e de luat, nu e de dat'. E apă de ploaie, dar și apa de ploaie poate fi bună la udat, măcar pentru jumătate de zi. Așa suntem în momentul de față. 

Transportatorii care vor supraviețui acestei creșteri a prețului la combustibil sunt cei care își reglează tarifele la nivelul la care să-și acopere costurile operaționale plus o marjă de profit rezonabilă. 

Hagiu, FORT: "E apă de ploaie, dar e bună de udat grădina"

 

Transportatorii sunt prestatori de servicii și în momentul în care cresc costurile trebuie să le transferi. Nu ai cum să reziști altfel.

Cei 50 de bani pe litru sunt apă de udat grădina. Dar sunt de luat. 

Atât s-a putut. Așa e la "Românica".

Ungaria a plafonat prețul carburanților, bulgarii și-au luat măsuri din timp și au crescut valoare diurnei. Polonia, la fel. Fiecare țară s-a protejat, culmea, țări care nu au rezerve, așa cum se laudă guvernul nostru.

Guvernul se laudă că avem rezerve, dar cu ce ne ajută. Are statul vreo stație PECO?

Plafonul ajutorului este de 400.000 de euro. Cine e eligibil, va lua banii ăștia", spune Augustin Hagiu, președinte FORT.

Citește mai multe AICI.

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

DC Media Group Audience

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt3
YesMy - smt4.3.1
pixel