El era Dan Petrescu, pilotul român mort în accidentul de avion de lângă Milano: Era cel mai bogat român

El era Dan Petrescu, pilotul român mort în accidentul de avion de lângă Milano: Era cel mai bogat român
El era Dan Petrescu, pilotul român mort în accidentul de avion de lângă Milano: Era cel mai bogat român

Opt persoane, între care și un copil, au murit, duminică, după ce un avion de mici dimensiuni a căzut pentru o clădire în construcție, în Milano. Avionul era pilotat de Dan Petrescu, un român de 68 de ani, care se afla alături de soția sa, fiul său și alți cinci prieteni. Dan Petrescu era considerat cel mai bogat român.

Avionul ar fi sosit ieri la Linate, de la București. 

Dan Petrescu era pilotul aflat la manșa avionului prăbușit în Milano. Acesta era considerat, de către mulți actori din real estate, cel mai mare investitor din piață.

Pe lângă Dan Petrescu, la bord se aflau și soția sa, dar și copilul lui, în vârstă de circa 20 de ani, un bebeluș și două fiice ale unui jurnalist român.

Dan Petrescu, pilotul român mort în accidentul de avion de lângă Milano

 

Avionul pe care îl pilota Dan Petrescu era un avion monomotor.

Dan Petrescu avea 68 de ani.

Acesta controla suprafețe mari de terenuri din București, dar și din țară. Cele mai vizibile erau în 2010 cele 15-20 de centre care includeau la vremea respectivă și hipermarketurile Real și alte galerii comerciale, relatează Ziarul Financiar, citat de Aleph News.

Ion Țiriac spunea despre el că era cel mai bogat român, dar era foarte discret și nu era prezent în spațiul public.

Dan Petrescu, cel mai bogat român

 

Opt români, între care și un copil, au murit, duminică, după ce un avion de mici dimensiuni a căzut pe o clădire în construcție, în Milano, titrează presa italiană.

Accidentul a avut loc în apropiere de stația de metrou San Donato, din Milano. Clădirea peste care s-a prăbușit aparatul de zbor era goală, iar parcarea alăturată construcției era închisă, motiv pentru care singurele victime au fost persoanele aflate la bord.

Filmul părbușirii avionului românesc la Milano

 

Avionul a întâmpinat probleme încă de la ddecloare, după doar 16 secunde. Aeronava, un Pilatus PC-12 înmatriculat în România, avea ca destinație Olbia. După decolare, au apărut probleme la sud de aeroportul Linate, iar monoplanul a pierdut altitudine. Se pare că ceva brusc s-a întâmplat la bord cu 16 secunde înainte de impact: aeronava a început să piardă altitudine, scăzând cu 25 de metri pe secundă. În același timp, însă, pilotul pare să fi încercat cu orice preț să urce din nou, deoarece cu șapte secunde înainte de prăbușire aeronava a înregistrat cea mai mare viteză, de 198 de mile pe oră, puțin sub 319 kilometri pe oră.

Agenția Națională pentru Siguranța Zborurilor va face lumină în cazul accidentului de călătorie privată Linate-Olbia. Agenția a început să colecteze toate materialele necesare pentru anchetă și va trimite un investigator. "Din câte știm, aeronava care a decolat de la Linate cu destinația Olbia, s-a izbit de o clădire, în San Donato Milanese, luând foc", a precizat Ansv într-o notă. Aeronava în cauză este un monoplan Pilatus Pc-12 și este proprietate privată.

Aernava sosise la Milano din București, România, pe 30 septembrie, potrivit bazelor de date specializate. Acesta nu a cerut niciun fel de realimentare, au declarat surse italiene pentru Corriere. Înregistrarea sa este tot în limba română. Pe 3 octombrie, la ora 12:52, a părăsit parcarea Sea Prime, terminalul Linate pentru zboruri private, pentru a se îndrepta spre pista 36. La ora 13:04:08, avionul a decolat în direcția nord, trecând peste Idroscalo din Milano, înainte de a vira mai la sud de aeroport.

În acel moment, ploua, iar vântul era ușor, dar nu era îngrijorător. Odată ajuns deasupra caselor din Metanopoli, un cătun din San Donato Milanese cu zeci de clădiri locuite, Pilatus Pc-12 prezintă câteva probleme care mai târziu îi vor fi fatale. La ora 13:07:40, acesta se deplasa cu 293 de kilometri pe oră și o altitudine de 1.631 de metri, două secunde mai târziu altitudinea a scăzut la 1.615 și viteza a sărit la aproape 303. Încă două secunde mai târziu și altitudinea a scăzut cu încă 52 de metri. Așa a fost până la ora 13:07:56, când a fost înregistrat ultimul semnal de la monoplan. Accidentul și fumul au determinat Enav, compania care gestionează traficul aerian în Italia, să suspende decolările și aterizările la Linate timp de aproximativ zece minute. Traficul a fost apoi redeschis.

Dar ce s-ar fi putut întâmpla? Doi experți consultați de Corriere explică faptul că este încă foarte devreme pentru a face speculații. Cu toate acestea, una dintre rutele preferate indică singurul motor: acesta ar fi putut fi plantat și, în acel moment, pilotul ar fi putut încerca să se întoarcă pentru a se întoarce cât mai repede la aeroport, lucru confirmat de ultimii câțiva metri ai traseului. Doar această manevră ar fi putut bloca Pilatus, ceea ce ar explica și creșterea bruscă a vitezei înainte de a se prăbuși într-o clădire.

[citeste si]

 

Actualizare...

[citeste si]


Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Iti place noua modalitate de votare pe stiridiaspora.ro?
Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt1
YesMy