Zeci de români, blocați în vama Kulata. Au așteptat un autocar 8 ore: „Am fost lăsați la graniță”

Loredana Iriciuc |
Data actualizării: | Data publicării:
Zeci de români, blocați în vama Kulata. Au așteptat un autocar 8 ore „Am fost lăsați la graniță”

Circa 30 de români au petrecut noaptea în Vama Kulata, dormind pe jos sau pe scaune, după ce autocarul cu care ar fi trebuit să plece din Limenas (Thassos) s-a defectat. Între turiștii români sunt oameni în vârstă și copii, care, duminică dimineață au trecut pe jos vama în Bulgaria.

Circa 25-30 persoane au petrecut noaptea în Vama Kulata, așteptând un autocar care să îi aducă acasă.

„Ar fi trebuit să plece ieri (sâmbătă - n.r.) la ora 16.00 din Limenas (Thassos), cu un autocar. (...) Autocarul a avut o defecțiune tehnică și de aici a început totul”, povestește, pe Facebook, Laura Ivăncioiu, despre situația fiicei sale și a prietenului său.

Aceasta spune că nu s-a știut despre defecțiune decât când turiștii au ajuns în port și au sunat șoferul.

„Informațiile de la cei care ar fi trebuit să ne ajute veneau trunchiat, complet eronat și un pic grotesc: , (Maria și Dragoș erau în partea opusă a insulei, în Limenas), <Doamnă, vă rog să mă credeți că suntem în aceeași situație>. (...) Până la urmă, păreau că au reușit să se organizeze. A venit șoferul mașinii stricate și au trecut cu toții, fără mașină, pe continent cu ultimul ferryboat, la 20.30, urmau să meargă cu un autocar grec din Kavala până la Sofia, iar din Sofia să îi preia un autocar românesc. Numai ca autocarul grec i-a lăsat în Kulata la miezul nopții. Pe la 4 li s-a spus că autocarul românesc vine la 7 - 7.30, pe la 6, ca vine la 8 - 8.30”, mai spune românca.

Aceasta precizeză că grupul de 25 - 30 de români, între care copii și persoane în vârstă, nu au primit, de sâmbătă, de la ora 15.30, nici măcar o sticlă de apă, iar în Vamă, peste noapte, a fost totul închis și frig.

„În grup sunt și oameni în vârstă, și copii - au dormit toți pe scaune metalice, mese sau ciment”, spune femeia, care a publicat și imagini revoltătoare din Vama Kulata.

Duminică dimineața, la ora 8.00, oamenii au trecut vama pe jos, cu bagajele în brațe, iar în Bulgaria s-au urcat într-un autocar care speră să îi ducă până în București.

„Erau și alți oameni cu copii care au așteptat 8 ore”

„În cazul meu eu am plecat pentru că se termina concediul, nu pentru a nu intra în carantină. Aveam la ora 16:00 autocar care din cauza unor defecțiuni tehnice la care șoferul s-a chinuit foarte mult să le rezolve, a întârziat vreo 4 ore. După multe telefoane a ajuns alt autocar la ora 20:00 care trebuia să ne ducă până în Sofia de unde trebuia să fim preluați de altcineva până în România. Am fost lăsați la granița dintre Grecia și Bulgaria.

Am ajuns la graniță la 12 noaptea, moment în care totul era închis. Dacă am avut cu toții ceva apă și mâncare ... Altfel, oamenii nu ar fi avut de unde să își ia nimic.

Eu am fost cu copilul, dar mai erau și alți oameni cu copii care au așteptat 8 ore. Unii au dormit pe ciment, alții au dormit pe scaune metalice, ne-au ciupit insectele... a fost dificil!”, a povestit Dragoș, un român blocat în vama Kulata.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News