Un român a rămas fără toţi banii de pe card, după ce a fost păcălit: „Mi-au trimis un mesaj personalizat pe WhatssApp”

Un român a rămas fără toţi banii de pe card, după ce a fost păcălit: „Mi-au trimis un mesaj personalizat pe WhatssApp”
Un român a rămas fără toţi banii de pe card, după ce a fost păcălit: „Mi-au trimis un mesaj personalizat pe WhatssApp”

Un român din Deva a rămas fără toţi banii de pe card, după ce şi-a dat seama prea târziu că a fost păcălit, iar banii săi ar fi ajuns în Rusia. Tânărul spune că a anunţat banca imediat ce şi-a dat seama, însă s-a lovit de un refuz. Banca a declarat că tranzacţia nu poate fi blocată dacă clientul şi-a dat acordul.

Horia Szabo a fost păcălit de hackeri în timp ce încerca să vândă un dispozitiv inteligent. Tânărul a fost contactat de un fals cumparator la mai puţin de o jumătate de oră după ce a postat anunţul.

„Mi-au trimis un mesaj personalizat pe WhatssApp, un link pe care să intru să valideze cardul. Am ajuns pe o pagină normală, când cumperi ceva cu datele cardului. (...) Nu-mi ţin toţi banii pe card, dar dacă aveam bani, mi-i luau pe toţi, îmi luau absolut toată suma. Banii au mers către o bancă în Rusia”, a transmis Horia Szabo, tânărul antreprenor care a căzut în capcana hackerilor.

Când şi-a dat seama că de fapt a intrat pe o pagină compromisă a fost prea târziu: a rămas fără 1.200 de lei. În plus, a plătit băncii şi trei comisioane, printre care unul pentru convertirea leilor în ruble. Nici acum nu şi-a recuperat banii, deşi spune el, a contactat banca la 17 minute de la momentul în care a realizat că a fost păcălit de hackeri.

A fost refuzat pe motiv că a autorizat plata prin aplicaţia de internet banking.

 

Tranzacţia, chiar dacă este frauduloasă, nu poate fi blocată dacă acel client şi-a dat acordul

 

Tânărul antreprenor are chiar şi document de la poliţie care atestă că a fost victima unei fraude informatice.

„Dacă pe mine au reuşit să mă înşele să fac chestia asta, la o persoană mai în vârstă care nu cunoaşte tehnologia sau la un angajat al meu care azi încasează salariul, vrea să vândă ceva, are toţi banii pe card, i se retrag”, a mai transmis tânărul.

Banca în cauză a răspuns pentru Digi24 că a investit în tehnologie şi securitate tocmai pentru a preveni astfel de situaţii. Pe scurt, tranzacţia, chiar dacă este frauduloasă, nu poate fi blocată dacă acel client şi-a dat acordul.

„Atacatorii ne determină să furnizăm acele date, deşi noi trebuie să primim bani, atenţie. Când urmează să primiţi bani, nu trebuie să daţi datele de card, ci IBAN-ul contului. Desigur, chestia asta se întâmplă când nu suntem atenţi, la fel cum şi în această perioadă atenţia e distributivă pentru că încercăm să prindem reduceri, promoţii sau să nu fim în faţa unor stocuri care s-au dus”, spune Mihai Rotariu, expert în securitate informatică.

De asemenea, directoratul Naţional de Securitate Cibernetică a lansat o alertă după ce hackeri au lansat campanii false în numele mai multor companii cunoscute din România. Experţii cyber sfătuiesc internauţii să fie atenţi mai ales că urmează perioada cadourilor de sărbători.

 

[citeste si]


Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Iti place noua modalitate de votare pe stiridiaspora.ro?
Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt2
YesMy