Un controlor i-a cerut șpagă unui parlamentar în tren: "S-a aplecat discret și mi-a cerut 70 lei" 

Bogdan Bolojan |
Data actualizării: | Data publicării:

Deputatul Iulian Bulai a povestit că un controlor de tren i-a cerut șpagă, pentru ca astfel să nu mai fie nevoit să-și cumpere bilet. 

Bulai spune că s-a urcat în tren fără bilet pentru că peste tot apărea că toate locurile sunt epuizate. În momentul în care a venit controlorul i-a cerut o sumă de bani și să poată merge mai departe până la destinația finală, Roman. 

"Șpaga pe trenul CFR București - Roman. Automatul din Gara de Nord indică toate locurile ocupate. Nu emite nici bilete fără loc. La fel și la ghișeu. Intru în tren. Mă așez pe un loc liber. Încă nu m-a rugat nimeni să mă ridic. Vine controlorul. Elegant îmi arată tariful de 137 lei până la Roman. Discret se apleacă spre mine și îmi zice să îi dau 70 de lei și să rămână așa. Îi zic că nu pot face asta și nu mai comentez. Cumpăr biletul de 137 de lei. Încă sunt șocat că a îndrăznit să negocieze șpaga. Nu are nicio jenă. În jurul nostru sunt mulți oameni, în spatele lui, pe tavan, două camere de luat vederi. Am ajuns la Mizil. Corupția nu este doar despre cei care cer foloase necuvenite, ci și despre cei care acceptă să fie parte a acestui joc murdar. Indiferent de nivel: de la plagiatul premierului acoperit de judecători, până la controlorul care își negociază mica șpagă. România nu merge într-o direcție bună. Corupția generalizată, de la vlădică la opincă, ne afectează pe toți.PS: un bilet întreg cumpărat din gară costă 79 de lei pe ruta București - Roman. O situație cât toate motivele la care te gândești de ce nu merg treburile bine în țara asta. Ca de exemplu aer condiționat în tren după ce temperaturile trec de 25-30 de grade," a scris Bulai pe Facebook.

Bulai a revenit ulterior și a spus că a fost contactat de reprezenții CFR care l-au informat că respectivul controlor va fi cercetat disciplinar. 

 

De ce nu mai funcționează optim aerul condiționat în trenuri? Răspunsul CFR 

 

Instalaţiile de climatizare din trenuri nu mai pot atinge valorile de regim optim de funcţionare, având în vedere că media temperaturilor exterioare din ultima perioadă depăşeşte 35 - 38 grade, susţine CFR Călători, într-un comunicat postat marţi pe site-ul companiei.

Asta, în condiţii de funcţionare la temperaturi de peste 45 - 48 grade, temperaturi exterioare dezvoltate la nivelul carcasei vagonului, şi umiditate de 80%.

Totodată, reprezentanţii CFR admit că gradul de ocupare afectează confortul călătorilor.

Conform sursei citate, reglementările privind condiţiile normale de funcţionare a instalaţiilor de climatizare a vagoanelor "sunt prevăzute în clar în Normele tehnice feroviare autohtone şi internaţionale".

Astfel, valorile parametrilor de lucru pentru instalaţiile de climatizare sunt reglementate de organisme internaţionale la care sunt aliniate toate statele care deţin căi ferate, inclusiv toate statele membre ale UE, cu referire directă la UIC - Union Internationale de Chemins de Fer, asociaţie din care şi România face parte, ca membru fondator.

"Referitor la cele prezentate, facem următoarele precizări: România este încadrată în zona climatică II, ceea ce înseamnă că temperatura maximă optimă pentru funcţionarea în parametri nominali ai vagonului este de +35°C, iar umiditatea de maxim 65%. Având în vedere că media temperaturilor exterioare din ultima perioadă este de peste 35-38°C°, ajungând conform determinărilor şi a înregistrărilor din black box-ul procesorului de climatizare, în condiţii de funcţionare la temperaturi de peste 45°C - 48°C, temperaturi exterioare dezvoltate la nivelul carcasei vagonului şi umiditate de 80% (parametru raportat de către ANM), instalaţiile de climatizare să nu mai poată atinge valorile de regim optim de funcţionare", precizează compania.

Astfel, singura modalitate de a îmbunătăţi valorile de regim termic în interiorul vagonului sunt operaţiile de mentenanţă preventivă şi monitorizarea în parcurs cu personal de specialitate a trenurilor care circulă în condiţiile descrise anterior, "lucrări care în acest moment se efectuează de la începutul sezonului cald în permanenţă, cu menţiunea că nu poate fi eliminat în totalitate impactul generat de depăşirea pragului de temperatură şi umiditate".

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

DC Media Group Audience

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel