Sute de români au așteptat ore întregi pe un aeroport din Germania: „Ne-au adus nişte paturi pentru refugiaţi”

Loredana Iriciuc |
Data publicării:
Sute de români au așteptat ore întregi pe un aeroport din Germania: „Ne-au adus nişte paturi pentru refugiaţi”. FOTO: captură video Observator
Sute de români au așteptat ore întregi pe un aeroport din Germania: „Ne-au adus nişte paturi pentru refugiaţi”. FOTO: captură video Observator

Zborul cu avionul a devenit o loterie şi întreaga industrie e în aer. Dacă în pandemie companiile aeriene preţuiau fiecare client, acum lucrurile s-au schimbat cu totul. Nu trece o zi fără curse anulate şi fără ca oamenii să aştepte zeci de ore în aeroporturi până când companiile le dau explicaţii ori găsesc alternative.

Sute de români au aşteptat mai bine de 24 de ore pe aeroportul din Dortmund, după ce compania aeriană a anulat cursele cu care urmau să ajungă la Cluj şi Timişoara.

„Aici am dormit azi noapte în aeroport, astea-s condiţiile noastre. N-am mâncat că n-am avut de mâncare, apă ne-au dat o singură sticlă de apă, n-am avut unde să dormim şi am stat aici în aeroport şi ne-au adus nişte paturi pentru refugiaţi”, a spus un pasager la Observator.

Abia după o zi şi o noapte au fost îmbarcaţi.

 

Zboruri anulate, planuri stricate. Pentru pasageri, scuzele nu sunt suficiente

 

„Trebuia să ajung la Cluj, ne-a îmbarcat, am stat în aeroport că a întârziat avionul, după aceea am mai stat o oră în avion, apoi ne-au debarcat, am aşteptat, am stat la coadă să ne găsească un hotel la fiecare apoi ne-au spus că putem să ne căutăm şi noi hotel, au spus dimineaţă să fim la 7 acolo şi pe la 6 jumate au spus că o să se amâne zborul până la 1 şi 10”, mai spune un alt pasager, conform sursei citate.

„Ni s-a spus că o să ne caute cazare, am aşteptat cazarea şi ne-au spus că din păcate nu au găsit nimic”, explică un alt pasager.

Şi Adrian şi-a cumpărat pe 5 iunie un bilet către Amsterdam. Compania i-a anulat zborul. 

„Am cumpărat pe data de 5 şi a doua zi mi l-au anulat şi le-am dat mail şi mi-au zis că nu se poate că o să-l bage în Blue Wallet şi pot să cumpăr de banii aceia alt bilet de la compania lor, şi am luat de la altă companie acum şi pot să iau un bilet de la ei timp de 24 de luni, dar dacă s-a ivi ocazia, vedem. Trebuia să-mi returneze banii înapoi. M-a încurcat pentru că eu lucrez pe vas de croazieră şi trebuia să fiu la o anumită oră pe vapor şi acum am întârzieri”, spune Adrian Iancu, pasager.

 

Zilnic sunt întârzieri şi anulări de curse aeriene

 

Pe Aeroportul Henri Coandă în acest moment sunt anunţate întârzieri pentru patru zboruri. Vorbim despre avioane care trebuie să plece către Nurenberg, Paris, Varşovia şi Napoli. Blue Air a anulat în ultimul an aproape 11.300 de zboruri, iar acum este în vizorul celor de la Protecţia Consumatorului. 

„Paguba se ridică undeva la 10-11 milioane de euro. Amenda maximă este undeva la două milioane de euro”, spune Horia Constantinescu, preşedinte ANPC.

Cum industria este în aer, şi preţurile de vânzare a biletelor au crescut: noţiunea de low cost devine mit.  

 

În toată Europa este haos pe aeroporturi

 

Unde nu sunt greve, companiile se plâng de lipsa de personal. Numai în Belgia au fost anulate 300 de zboruri pentru că piloţii şi însoţitorii protestează. 

Astăzi începe o grevă uriaşă a celor de la Ryanair la care vor lua parte angajaţii companiei aeriene din Spania, Italia, Franţa, Belgia şi Marea Britanie.  

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

DC Media Group Audience

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt3
YesMy - smt4.3.1
pixel