Românii din străinătate acuză că sunt insultați de către operatorii telefonici din MAE: „Cât de proastă să fii?”

Foto ILUSTRATIV
Foto ILUSTRATIV

Românii stabiliți în Japonia se plâng că nu se pot baza pe niciun fel de sprijin consular atunci când au nevoie de ajutor pentru o problemă punctuală precum eliberarea sau legalizarea unor acte.

Este cazul Mihaelei Badea, care este rezident de 17 ani în Tokyo și care ar fi avut nevoie de ajutorul Ambasadei Japoniei pentru eliberarea unui act. Aceasta a povestit cum ar fi fost tratată în bătaie de joc când ar fi sunat pentru a beneficia de sprijin consular, informează B1 TV.

Românca arată că Ambasada Japoniei funcționează mai mult drept „o clădire” și nu o instituție gată să sprijine nevoile cetățenilor români. Astfel, aici nu există un program cu publicul pentru ca românii să vină în audiență, ci este necesar ca aceștia să se înscrie pe o platformă online, pe care o descriu drept „destul de greoaie și neprietenoasă” pentru a putea să se programeze la o întâlnire în care să își facă solicitările.

Mihaela Badea a arătat că a avut nevoie de nu mai puțin de 10 zile pentru a putea obține această programare, iar în toate această perioadă s-a lovit de mai mulți operatori telefonici din cadrul Ministerul Afacerilor Externe care nu ar fi dorit să ofere niciun sprijin sau, mai mult, ar fi insultat-o.

 

Un operator ar fi insultat-o și ar fi înjurat-o

 

Mai exact, Mihaela Badea a sunat la numărul indicat pentru sprijin consular de unde a fost direcționată către serviciul din țară din interiorul Ministerului Afacerilor Externe unde a trăit o experiență la care nu s-ar fi așteptat niciodată.

„Un domn cu o voce mai în vârstă, cam obosit și deranjat”, precum îl descrie românca, și care ar fi refuzat să se prezinte ar fi insultat-o și ar fi înjurat-o pentru că ar fi cerut sprijin în a folosi platforma.

„Cât de proastă să fii să nu poți folosi platforma”, ar fi fost replica angajatului MAE când i-ar fi fost solicitat sprijinul pentru a completa formularele.

Mihaela Badea ar mai fi vorbit și cu alți operatori din România și nici ei nu ar fi fost de mai mare sprijin, dar măcar ar fi ales să nu o jignească pentru că a îndrăznit să ceară sprijin.

Potrivit sursei citate, s-a solicitat un punct de vedere de la Ministerul Afacerilor Externe privind această situație, precizările pe care le vom publica după ce vor fi primite.

 

[citeste si]

Get it on App Store Get it on Google Play

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

  TOP STIRI CELE MAI

Iti place noua modalitate de votare pe stiridiaspora.ro?
Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

diaspora.n-nxt.27