Rafila, despre o posibilă creştere a numărului de cazuri după începerea şcolii

Nicoleta Baciu / 16 sep 2020, 17:39 Salveaza PDF Comentarii
rafila_alexnandru_OMS
rafila_alexnandru_OMS

Profesorul Alexandru Rafila a declarat miercuri, după ce a fost anunțat un număr record de cazuri noi de COVID-19, că acest lucrur nu trebuie să pună în panică, și că, o posibilă creștere a numărului de cazuri, în contextul începerii școlii, ar putea fi suportată de sistemul de Sănătate, dacă va fi de 10-20%.

"Nu îmi place să fac aprecieri legate de cifre, mă interesează trendul, dacă e ascendent, să vedem unde curba de creștere se aplatizează și să vedem dacă sunt măsuri care pot scădea acest trend. Sunt de acord că odată cu începutul școlii se va înregistra un număr de cazuri în creștere, dar după 10-15 zile. Depinde cât de importantă e această creștere și cine sunt persoanele bolnave, dacă sunt cu comorbidități, sau adulți tineri, sau copii. Dacă o să fie o creștere de 10-20%, va fi suportabilă de sistemul de sănătate. Dacă numărul de cazuri se dublează, de exemplu, atunci situația se schimbă radical", a declarat Alexandru Rafila, potrivit Mediafax.

Reprezentantul României la OMS spune că este important de văzut dacă numărul mare raportat miercuri este un trend sau o întâmplare. "Nu trebuie să intrăm în panică. Vor exista întotdeauna zile în care s-au concentrat multe cazuri pozitive și asta este una din ele. Vedem dacă e întâmplare sau trend, e foarte important. Al doilea comentariu pe care îl am este faptul că suntem la jumătatea lui septembrie și dacă se confirmă numărul de cazuri se datorează faptului că în primele zile din septembrie mulți s-au întors din concediu", mai susține reprezentantul României la OMS.

[citeste si]

Get it on App Store Get it on Google Play


  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

  TOP STIRI CELE MAI

Iti place noua modalitate de votare pe stiridiaspora.ro?
Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

nxt.24
YesMy