Psiholog, despre trei elevi care au distrus o școală: "Ar avea profil de viitor psihopat"

Psihologul Diana Ioaneş a spus, după ce 3 copii au distrus o şcoală din Clejani, că posibile cauze care au stat la baza gestului lor ar fi existenţa un profil de viitor psihopat, educaţia sau imitaţia comportamentală. Agresivitatea e instinct înnăscut care, neoprit, creează astfel de situaţii.

Psihologul Diana Ioaneş, a precizat, vineri după ce trei elevi, cu vârste de 8, 9 şi 10 ani au distrus o şcoală din Clejani, că la baza comiterii acestui gest stau mai multe ipoteze.

"O primă explicaţie ar putea fi că aceşti copii ar avea un profil de viitor psihopat. Adică atunci când e adult, unei persoane i se pune diagnosticul de tulburare de personalitate, psihopatie şi te uiţi în istoria lui de viaţă: actele lui antisociale încep de la vârste mici", spune psihologul.

"Adică el în trecut are fie omorât, chinuit animale, fie distrugere de bunuri, fie agresat alţi copii, agresat la modul grav. Deci nu începe psihopatia, manifestarea tulburări psihopate doar în adolescenţă sau la vârsta adultă, când ei deja au de a face cu poliţia - cei mai mulţi încep mult mai devreme, dar nu sunt luaţi în seamă, în serios", completează aceasta.

Psihologul a mai precizat că o alta posibilă cauză care ar putea sta la baza acestui gest extrem al copiilor este istoricul psihologic al părinţilor.

"Dacă ar fi să faci o anamneză, o istorie de viaţă, un interviu şi i-ai vedea pe părinţi, aproape sigur unul dintre părinţi are această tulburare de impuls. (...) E posibil ca unul dintre părinţi să fie cu această tulburare. Nu am suficient de multe date despre acest caz, dar primul lucru la care mă gândesc ar fi tulburarea de impuls, viitor profil de psihopat", menţionează Diana Ioaneş.

În contextul în care primarul comunei Clejani Florin Nidelea a declarat că doar unul dintre copii era cunoscut cu probleme psihice, psihologul punctează că în această speţă ar fi putut funcţiona foarte bine şi imitaţia, fenomenul fiind unul specific vârstei.

Psihologul a pus excesul de furie la vârste atât de fragede pe seama unor factori multipli care intervin în amplificarea ei.

"Sunt mulţi factori care intervin în furie: în primul rând, absenta unui model corect din partea familiei sau absenţa unor limite impuse de familie, în sensul că noi, astăzi, nu ne mai batem copiii, şi e un lucru bun, dar nici nu le mai impunem limite. (...) Copiii sunt din ce în ce mai puţin crescuţi de părinţi şi cu adevărat educaţi de părinţi. Copiii sunt cu capul în tablete, televizor, în orice. (...) Preocuparea lor de a-şi cunoaşte copilul, timpul alocat acestuia e foarte puţin, iar părintele e foarte stresat şi obosit", spune Diana Ioaneş.

"Agresivitatea e un instinct înnăscut a copilului şi dacă nu e frânat, nu e limitat, se poate ajunge la astfel de situaţii. Rolul societăţii, familiei - în primul rând - şi al şcolii să disciplineze copilul", completează Diana Ioaneş.

Ea a concluzionat spunând că furia e o emoţie normală, firească, dar important e cum ştim sa o gestionăm: "Toţi avem momente de furie. Dar aici intervine educaţia. Ea te face sa nu dai drumul furiei într-un act agresiv, ci să o lichidezi, să o cenzurezi, să spui: Da, sunt furios, dar nu pot face acum ce îmi trece prin cap", spune psihologul.

Precizările vin după ce şcoala primară din comuna Clejani, judeţul Giurgiu, a fost distrusă în totalitate de trei copii, enervaţi de o jucărie muzicală. Copiii au spart, timp de 3 ore, tot ce au găsit în cale, de la centrala termică abia montată la uşi şi grupuri sanitare, conform Mediafax.ro.

[citeste si]

Get it on App Store Get it on Google Play

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

  TOP STIRI CELE MAI

Iti place noua modalitate de votare pe stiridiaspora.ro?
Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

diaspora.n-nxt.28