PEGAN, dieta echilibrată cu care slăbești 10 kilograme. Face MINUNI

Dieta mancare_sursa: pixabay
Dieta mancare_sursa: pixabay

Dacă anul 2018 a fost anul veganismului, anul acesta o nouă dietă urcă pe podium. Dieta pegan este recomandată de spcialişti ca fiind echilibrul perfect între paleo şi vegan. Vezi mai jos cum să săbeşti folosind această metodă. 

Dieta pegan a stârnit interesul internauţilor în ultimii ani. Întâi a fost paleo, o dietă preferată de iubitorii de carne, care a apărut prin 1985. A devenit însă celebră în 2013 ca metodă de slăbit. Printre adepţii acestei diete s-au numărat actriţa Blake Lively şi rapper-ul Kanye West. A fost numită şi dieta ,,Omului din peşteră", pentru că scopul său era să ne apropie de ceea ce mâcau cândva strămoşii noştri. Apoi a apărut dieta vegană, care exclude consumul de produse animale.
 

Dieta pegan: 75% legume şi fructe

Peganismul combină cele două moduri de viaţă şi se bazează în principal pe consumul de produse neprocesate şi pune accent pe fructe şi legume. Câteva exemple de alimente pe care le vei consuma în aceasă dietă sunt cele care conţin omega 3, precum nuci, seminţe, avocado, ulei de măsline. În ceea ce priveşte produsele lactate sau din carne, trebuie să te asiguri că acestea provin din surse sigure, de la animale crescute într-un mod sănătos.
 
Cheia pentru o dietă de efect e să te asiguri că fructele şi legumele reprezintă circa 75% din alimentele pe care le  consumi într-o zi. Asta este şi ceea ce atrage oamenii către această dietă: te ajută să scazi cantitatea de carne din alimentaţie şi să creşti cantitatea de fibre, fiind totodată şi un stil de viaţă mai prietenos cu mediul înconjurător.
 

Există riscuri în dieta pegan?

Cei mai mulţi nutriţionişti nu recomandă consumul de produse lactate, cereale sau fasole în timpul acestei diete, din cauza eventualelor probleme digestive pe care aceste alimente le pot provoca. Însă dacă te hotărăşti să excluzi anumite lucruri din alimentaţia ta, trebuie să te asiguri că vei suplini lipsurile cu alte alimente.
 
Dieta pegan recomandă în schimb consumul de ouă şi carne în fiecare săptămână. Chiar şi aşa, s-ar putea să ai nevoie de mai mult fier, calciu, proteine, vitamina B12, care se regăsesc în produse de orgine animală. Deficienţa acestor nutrienţi din corp pot duce la efecte adverse precum oboseală, lipsă de vlagă sau chiar stări de depresie. Asigură-te că organismul tău are parte de aportul necesar de vitamine, fier şi calciu, însă consultă-ţi medicul înainte de a recurge la suplimente.
 
[citeste si]
Get it on App Store Get it on Google Play

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

  TOP STIRI CELE MAI

Iti place noua modalitate de votare pe stiridiaspora.ro?
Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

diaspora.n-nxt.24