Pașaportul simplu electronic 2022. Acte necesare, programări online și procedura, pas cu pas

Loredana Iriciuc |
Data publicării:
Cel mai puternic pașaport din 2023 a fost dezvăluit. Deținerea lui vine cu avantaje uriașe
Cel mai puternic pașaport din 2023 a fost dezvăluit. Deținerea lui vine cu avantaje uriașe

Pentru a călătorii pe teritoriul țărilor membre UE, cetățenii au nevoie doar de actul de identitate, însă dacă vor să călătorească în țările care sunt în afara spațiului european este necesar să aibă pașaport.  

În 2022, procedura de a primi un pașaport electronic simplu s-a simplificat destul de mult. Cetățenii care vor să călătorească se pot programa online pentru a evita timpul de așteptare la petrecut la coadă.

 

Cine poate primi pașaportul simplu electronic

 

Paşapoartele simple electronice se eliberează, la cerere, tuturor cetățenilor care îndeplinesc condițiile prevăzute de Legea nr. 248/2005.

Potrivit legii nr. 248/2005, citată de Știrile PRO TV, persoanele nu pot primi pașaportul dacă li s-a suspendat dreptul de a călători.

Legea mai spune că, minorii pot călători numai însoțiți de părinți sau de reprezentanții legali, după caz.

 

Actele necesare pentru obținerea pașaportului în 2022

 

Persoanele majore care vor să călătorească în țările care se află în afara spațiului european au nevoie de următoare documente pentru eliberarea pașaportului simplu electronic.

- Cartea de identitate valabilă, în original, împreună cu certificatul de naștere în original sau cartea de identitate provizorie după caz.

- Documentul/chitanța în original care face dovada achitării taxei pentru pașaport care conține numărul tranzacției și datele persoanei pe numele căreia se solicită eliberarea documentului de călătorie (nume, prenume, CNP), precum și suma achitată, aferentă tipului de pașaport solicitat.

- Paşaportul anterior, dacă acesta există.

Actele necesare pentru obținerea pașaportului în 2022 pentru copii

Atât pentru copii care au împlinit 14 ani, cât și pentru cei care nu au împlinit sunt necesare următoarele documente:

- Cartea de identitate în original și în termen de valabilitate sau, după caz, cartea de identitate provizorie a minorului

- Certificatul de naştere al minorului, în original.

- Documentul/chitanța în original care face dovada achitării taxei pentru pașaport care conține numărul tranzacției și datele persoanei pe numele căreia se solicită eliberarea documentului de călătorie (nume, prenume, CNP), precum și suma achitată, aferentă tipului de pașaport solicitat.

- Paşaportul anterior, dacă este cazul

Pentru mai multe detalii privind lista cu documente accesați site-ul pasapoarte.mai.gov.ro.

 

Taxe pentru eliberarea pașaportului simplu electronic

 

Pentru persoanele care au împlinit 12 ani, taxa pentru eliberarea pașaportului simplu este 258 de lei.

Pentru persoanele care nu au împlinit 12 ani, taxa pentru eliberarea pașaportului simplu este 234 de lei.

Persoanele indiferent de vârstă care doresc un pașaport simplu temporar trebuie să plătească 96 de lei.

Începând cu data de 07.09.2020, plata se se poate face la casieriile unităţilor CEC Bank, precum şi la staţiile de plată Selfpay ale CEC Bank sau online, prin platforma de plăţi virtuale Ghiseul.ro.

Cum te poți programa pentru eliberarea documentului

Pentru a evita statul la cozi, programarea pentru eliberarea pașaportului online se poate face pe site-ul epasapoarte.ro.

 

Procedura, pas cu pas

 

Persoanele care vor să călătorească în țările care nu sunt membre UE trebuie să-și întocmească un dosar care să cuprindă documentele necesare pentru eliberarea pașaportului electronic simplu.

După ce s-au asigurat că au toate actele necesare, următorul pas, pentru a evita timpul de așteptare la coadă la biroul de pașapoarte, cetățenii români își pot face programare online pentru eliberarea pașaportului.

În programarea online se stabilește biroul de Pașapoarte unde se depun documentele și ora exactă la care trebuie să se prezinte o persoană la ghișeu. 

De menționat că întârzierea atrage după sine anularea programării online. 

Pașaportul electronic simplu se eliberează în 15 zile de la depunerea documentelor, dacă solicitarea a fost făcută în țară. MAI anunță că în prezent pașapoartele simple electronice eliberate în țară pot fi ridicate în 5 zile lucrătoare (acest termen poate varia până la cel mult 10 zile lucrătoare, în funcție de volumul cererilor aflate în curs de soluționare)”.

 

Cozi la biroul de pașapoarte

 

În martie 2022, românii speriați de războiul dintre Rusia și Ucraina s-au dus să-și facă pașaport.

În Capitală, numărul programărilor începuse să crească din luna februarie 2022, iar o lună mai târziu s-a dublat.

În afară de Capitală, cele mai multe programări la paşapoarte s-au făcut în Ilfov şi în Iaşi.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

DC Media Group Audience

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

19 apr 2024, 22:40 in Știri
Accident de metrou la Viena 
Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel