Doar două căni de ceai pe zi ajută la protejarea memoriei. Iată câte alte beneficii mai are ceaiul

Alexandra Curtache |
Data publicării:
Doar două căni de ceai pe zi ajută la protejarea memoriei. Iată câte alte beneficii mai are ceaiul / Foto: Unsplash
Doar două căni de ceai pe zi ajută la protejarea memoriei. Iată câte alte beneficii mai are ceaiul / Foto: Unsplash

În urma unui studiu care a durat trei ani, oamenii de știință au descoperit că două cești de ceai pe zi, fie negru, fie alb sau verde, poate contribui la creșterea puterii creierului și la protejarea memoriei pe măsură ce îmbătrânim.

Consumul a două cești de ceai pe zi ajută la protejarea unui organ vital pe măsură ce îmbătrânim, au descoperit oamenii de știință. Mai exact, experții au dezvăluit că doar două cești de ceai pe zi pot ajuta la protejarea memoriei pe măsură ce îmbătrânim.

Acest lucru se datorează faptului că substanțele chimice prezente în mod natural în ceai, care se numesc flavanoli, stimulează puterea creierului, ajutând la rândul lor, la memorie.

Iar acest efect este același, indiferent dacă preferați ceaiul negru sau alb.

 

Ceaiul, arma secretă a creierului



Experții au ajuns la această concluzie după ce au studiat modul în care flavanolii - antioxidanți care se găsesc în multe legume, fructe, cum ar fi merele și fructele de pădure, precum și în ceai și vin - au afectat memoria a peste 3.500 de persoane sănătoase de peste 60 de ani.

Un grup de studiu a luat 500 mg pe zi, ceea ce reprezintă aceeași cantitate ca în două cești de ceai. Între timp, unui alt grup i s-a administrat un placebo.

Pe parcursul celor trei ani de studiu, participanții au primit sarcini de reamintire a cuvintelor pentru a-și testa memoria.

Iar la finalul studiului, s-a constatat că cei care au digerat flavanol au fost în medie cu 10,5% mai buni, ajungând la 16% pentru cei care au început cu cel mai mic aport în dieta lor generală.

 

Doar două cești vor fi suficiente



Profesorul Gunter Kuhnle, de la Universitatea din Reading, a declarat despre consumul ceaiului că a fost "cea mai ușoară cale" de a crește aportul de flavanol.

El a adăugat: "Două cești vor fi suficiente pentru mulți oameni. Dacă beți ceai cu lapte nu este o problemă - acesta nu afectează absorbția de flavanoli."

Între timp, Dr. Scott Small, de la Universitatea Columbia din SUA, a declarat că pierderea memoriei legată de vârstă variază de la o persoană la alta.

El a spus: "Dacă acest lucru se datorează diferențelor în consumul de flavanoli, am vedea o îmbunătățire și mai dramatică la persoanele care își refac flavanolii la 40-50 de ani."

Plantele conțin peste 5.000 de compuși flavonoizi, care joacă roluri în producerea creșterii celulelor, în combaterea stresului de mediu și în atragerea insectelor pentru polenizare.

 

Alte beneficii ale ceaiului

 

Consumul de ceai verde ar putea ajuta la ținerea la distanță a artritei, spun oamenii de știință.

Cercetătorii de la Universitatea din Sheffield au descoperit în 2003 că doi compuși care se găsesc în ceaiul verde pot ajuta la prevenirea osteoartritei prin blocarea enzimei care distruge cartilajul.

Și, contrar credinței populare, consumul de ceai verde ar putea ajuta, de asemenea, la prevenirea cariilor dentare.

Un studiu efectuat la Universitatea din Illinois, SUA, a arătat că bacteriile prezente în placa dentară au încetat să se mai dezvolte atunci când oamenii și-au clătit gura cu ceai negru de cinci ori timp de 30 de secunde, pe o perioadă de 15 minute. Componentele de poplifenol din ceai sunt cele care luptă împotriva plăcii dentare.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

DC Media Group Audience

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Iti place noua modalitate de votare pe stiridiaspora.ro?
Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel