Avion la un pas de prăbușire din cauza unei stewardese care a apăsat un buton. 50 de pasageri răniți

Bogdan Bolojan |
Data publicării:
Care este cea mai bună perioadă în 2024 pentru a rezerva o vacanță ieftină / Sursa - Pexels
Care este cea mai bună perioadă în 2024 pentru a rezerva o vacanță ieftină / Sursa - Pexels

Boeing-ul 787 al companiei chiliene Latam Airlines a pierdut brusc altitudine pe zborul dintre Sydney și Auckland – eveniment care a dus rănirea a 50 de persoane de la bord – pentru că o stewardesă ar fi apăsat „din neatenție” pe un buton situat pe spatele scaunelor celor doi piloți. Acesta este însă varianta oficială, lucrurile stând, se pare, altfel. 

Inițial a fost oferită o altă versiune și mai greu de crezut (cea a instrumentelor care au încetat să mai funcționeze pentru câteva secunde) și a împins compania Boeing să reamintească tuturor transportatorilor să inspecteze scaunele și cockpitul. Trei piloți experimentați care au pilotat Boeing 777 și 787 consultați de Corriere nu își ascund îndoielile cu privire la varianta oficială. Și susțin că este mai probabil ca piloții să fi fost neglijenți, ori altceva să se fi întâmplat în cabină. 

Pe 11 martie anul trecut, o aeronavă Latam care zbura între Australia și Noua Zeelandă - înainte de a continua spre Santigo, în Chile - a pierdut brusc altitudine în timpul zborului. La acea vreme, zeci de pasageri nu purtau centurile de siguranță, iar însoțitorii de bord se plimbau pe culoare servind mâncare și băuturi. Din acest motiv, la aterizarea în Auckland, aproximativ cincizeci de persoane au fost transportate la spital pentru că au fost rănite. 

În zilele următoare - după cum a dezvăluit Wall Street Journal - Boeing a trimis o comunicare către toți transportatorii care au 787 în flotă (sunt 375 în serviciu în această săptămână în întreaga lume), recomandându-le să inspecteze scaunele de pilotaj „pentru a verifica dacă există probleme cu butoanele și amintind cum să fie oprită alimentarea motorului scaunului pilotului, dacă este necesar".

„Am luat măsurile de precauție de a le aminti celor 787 de operatori un buletin de service emis în 2017, care includea instrucțiuni pentru inspectarea și întreținerea comutatoarelor de pe scaunele cabina de pilotaj”, a spus Boeing într-un comunicat.

Explicația oficială oferită de compania Latam

 

Compania aeriană Latam a explicat producătorului de avioane că în cursul zborului dintre Sydney și Auckland o stewardesă a apăsat din neatenție comutatorul de pe scaunul pilotului în timp ce acesta mânca în cabină. Butonul, situat in partea din spate, ar fi declansat funcția motorizată care împinge scaunul în față. Manevra l-ar fi împins pe pilot spre stick-ul de comandă, care a acționat astfel comanda de coborâre, botul avionului fiind coborât brusc

Cei trei piloți experimentați consultați de Corriere în ultimele zile spun că nu au auzit sau asistat niciodată la o asemenea dinamică.

„Este o poveste care, sincer, nu are nicio valoare – explică unul dintre ei, care solicită să nu-i fie dezvăluită identitatea pentru că nu este autorizat de companie sa să vorbească public -. "Parametrii de zbor pot fi văzuți, deci se știe clar ce comandă a fost activată cu puțin timp înainte de pierderea bruscă de altitudine.”

Din acest motiv, toți cei trei profesioniști care sunt în serviciu de peste 20 de ani consideră că a fost oferită o „versiune oficială care să mușamalizeze totul".

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

02 dec 2024, 13:36 in Știri
A murit Helmuth Duckadam
Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel