Autostrăzile „inteligente” nu funcționează. Tehnologia "salvatoare de vieți" nu reușește să detecteze patru din zece vehicule avariate

Alexandra Curtache |
Data publicării:
Autostrăzile „inteligente” nu funcționează. Tehnologia "salvatoare de vieți" nu reușește să detecteze patru din zece vehicule avariate FOTO: captură video e-tv.it
Autostrăzile „inteligente” nu funcționează. Tehnologia "salvatoare de vieți" nu reușește să detecteze patru din zece vehicule avariate FOTO: captură video e-tv.it

Tehnologia care ar trebui să salveze viețile șoferilor atunci când conduc pe autostrăzi nu reușește să detecteze patru din zece vehicule avariate, într-un interval de timp considerat sigur de către șefii de trafic.

Un raport intern șocant a constatat că tehnologia de detectare a vehiculelor oprite (SVD) semnalizează doar 62% dintre vehiculele blocate în trafic în 20 de secunde.

Acesta este intervalul de timp considerat acceptabil de către agenția de drumuri National Highways, potrivit raportului nepublicat din 2019, obținut de Daily Mail în temeiul Legii privind libertatea de informare.

Grupurile de automobiliști au declarat că acesta a arătat că sistemul SVD bazat pe radar este "lamentabil de inadecvat" și înseamnă că șoferii sunt adesea "invizibili" atunci când se descompun pe autostrăzile inteligente cu funcționare pe toate benzile (ALR).

 

Banda de urgență a fost eliminată, iar șoferii pot rămâne blocați în trafic, riscând să fie loviți de alte vehicule

 

Studiul a constatat că aproximativ o cincime din alertele SVD sunt, de asemenea, greșite, inclusiv semnalarea defecțiunilor pe banda opusă celei pe care au loc în realitate. Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale spune că nu mai mult de 15% ar trebui să fie greșite.

Dezvăluirea ridică noi întrebări cu privire la motivul pentru care miniștrii și Autostrăzile Naționale au continuat să construiască drumurile în ciuda unor astfel de eșecuri la un element cheie de siguranță.

Raportul întărește concluziile unei investigații făcute de Daily Mail de anul trecut despre drumurile "capcană a morții", care a dezvăluit o mulțime de deficiențe de siguranță care pun viețile în pericol.

Un reporter sub acoperire de la un centru de control al autostrăzilor naționale a fost martor la faptul că sistemul nu s-a declanșat atunci când o mașină a rămas blocată timp de 30 de minute pe o secțiune de autostradă inteligentă de pe M25.

Raportul din februarie 2019, întocmit de consultanți externi, a fost ținut secret de către National Highways, în ciuda faptului că militanții pentru siguranță au solicitat publicarea acestuia.

 

"Tehnologia nu funcționează și ucide oameni"

 

Acesta a testat SVD timp de patru zile pe o porțiune de autostradă ALR de pe M25, între joncțiunile 23 și 27, cu 563 de alerte ridicate. Doar 62% dintre ele au fost detectate în 20 de secunde și 86% în decurs de un minut, iar 14% au fost ratate.

Raportul afirmă: "În mod clar, un răspuns prompt este vital pentru utilizarea eficientă a sistemului SVD, deoarece o intervenție mai rapidă a operatorului va reduce riscul prezentat de un vehicul oprit pe o bandă de circulație".

SVD este esențial pentru siguranță, deoarece benzile blocate de defecțiuni nu pot fi închise traficului până când sistemul nu alertează personalul din camera de control.

Jack Cousens, de la AA, a declarat: "Așa-numitele autostrăzi "inteligente" au fost vândute publicului de către Autostrăzile Naționale pe baza ideii că "dacă se întâmplă ce e mai rău, vă vom găsi și vă vom ține în siguranță".

'În mod șocant, șoferii sunt ținte sigure pentru mai mult timp decât ar trebui să fie. Aceste cifre arată că sistemul este lamentabil de inadecvat'.

Claire Mercer, al cărei soț, Jason, a fost ucis pe o porțiune a autostrăzii M1 fără bandă de urgență în 2019, a declarat: "Tehnologia nu funcționează și ucide oameni".

Departamentul pentru Transporturi a declarat că a comandat o evaluare a SVD și „a pus în pauză noi sisteme de autostrăzi inteligent.”

Duncan Smith, de la National Highways, a declarat că tehnologia "se adaugă la un sistem de caracteristici interconectate pe autostrăzile inteligente pentru a ajuta la reducerea în continuare a riscurilor".

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

DC Media Group Audience

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel