Aeroportul Otopeni s-a dotat cu porți automate pentru pașapoarte. Gata cu așteptarea la verificarea documentelor

Bogdan Bolojan / 4 mar 2021, 15:45 Salveaza PDF Comentarii
Foto ILUSTRATIV
Foto ILUSTRATIV

Poliția de Frontieră anunță instalarea pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă din București a unui sistem automat de verificare a documentelor de călătorie.

„Proiectul pilot presupune utilizarea la controlul de frontieră a şase porţi automate pentru verificarea documentelor de călătorie ale persoanelor, prin compararea imaginii faciale din cipul electronic al pașaportului/ cărţii de identitate cu cea captată de la persoana prezentă fizic la controlul de frontieră, pentru realizarea procesului de identificare. Porţile sunt conectate la Sistemul Informatic al Poliţiei de Frontieră şi permit efectuarea de verificări prin interogarea bazelor de date şi accesul la informaţiile operative relevante”, se arată într-un comunicat al Poliției de Frontieră.

Implementarea sistemului la Punctul de Trecere a Frontierei din Aeroportul Henri Coandă Otopeni va permite autorităţilor să verifice călătorii într-un mod confortabil, rapid şi sigur.

„De asemenea, sistemul oferă soluții pentru a facilita procedurile de control la frontieră pentru cetățenii care tranzitează frontierele Uniunii Europene şi, totodată, pentru a moderniza şi a îmbunătăţi gestionarea frontierelor, răspunzând în acelaşi timp riscurilor generate de infracţionalitatea transfrontalieră”, au transmis polițiștii de frontieră.

Aeroportul Otopeni. Porțle automate funcționează doar pentru pașapoartele noi

 

Categoriile de cetăţeni cărora li se adresează porţile ABC sunt cetăţeni ai Uniunii Europene, Spaţiului Economic European şi Elveţia care deţin documente de călătorie biometric (paşaport sau carte de identitate) şi au vârsta peste 18 ani.

Sistemul pilot este format din şase porţi, cu posibilitatea de extindere ulterioară, până la 24 de porţi, prin adăugare de licenţe suplimentare, fără modificarea infrastructurii hardware.

Valoarea proiectului este de 2,3 milioane lei, finanţarea provenind din fonduri europene nerambursabile şi include porţile, precum și infrastructura hardware necesară administrării sistemului. Echipamentele urmează să fie utilizate în regim permanent.

Conform Poliției de Frontieră, în prezent, în cadrul Aeroportului Internaţional Henri Coandă controlul documentelor de călătorie se derulează, atât manual, efectuat de către poliţiştii de frontieră aflaţi în dispozitiv, cât și automat, prin utilizarea porţilor ABC. Astfel, se poate procesa un număr mare de pasageri într-un anumit interval de timp, fără a fi nevoie de suplimentarea numărului de poliţişti de frontieră. Prin implementarea acestui sistem se reduce timpul de aşteptare la ieşirea din ţară şi, implicit, se asigură un trafic de călători mult mai fluent.

[citeste si]

Get it on App Store Get it on Google Play


  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

  TOP STIRI CELE MAI

Iti place noua modalitate de votare pe stiridiaspora.ro?
Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt1
YesMy