Val de plângeri la adresa Blue Air. Șeful ANPC: "Au obligat pasagerii să contribuie la finanțele companiei, fără acordul lor"

Bogdan Bolojan / 15 iun, 18:57
Sursa foto: Facebook @BlueAir
Sursa foto: Facebook @BlueAir

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a încheiat cercetarea de fond, începută în urmă cu mai bine de două luni, realizată ca urmare a numărului însemnat de reclamații referitoare la serviciile oferite de Blue Air Aviation, sosite la autoritate din toată țara, dar și din UE.

„A venit momentul să primească, de această dată, compania aeriană un bilet din partea autorității noastre, oferindu-le acestora posibilitatea de a contribui la bugetul de stat într-o măsură egală cu cea prin care ei au înțeles să oblige consumatorii să participe la finanțele companiei, fără ca aceștia să-și dea acordul. În schimbul acestei contribuții, ce va fi substanțială, noi le vom oferi un cazier comercial. Iar, exact după modelul activității companiei aeriene, nici noi nu o să le dăm banii înapoi și ei vor avea posibilitatea păstrării cazierului!”, a declarat Horia Constantinescu, președintele ANPC.

De derularea controlului s-a ocupat o echipă formată din trei comisari ai ANPC care fac parte din grupul de impact la nivel național al comisarilor cu drept de control în toată țara. Echipa a realizat acțiunea, căreia i s-a adăugat contribuția Centrului European al Consumatorilor România. Acesta, având ca activitate instrumentarea sesizărilor transfrontaliere ale consumatorilor, a centralizat reclamațiile, pe aceeași temă, sosite din afara granițelor țării.

În acest moment, demersul nu este pe deplin terminat, ANPC așteptând publicarea în Monitorul Oficial a comisiei pentru stabilirea cuantumului amenzii ce va fi aplicată operatorului economic, așa cum prevăd reglementările legale. Legislația europeană specifică un nivel al amenzilor contravenționale ce pot ajunge până la 2 milioane de euro, în funcție de gravitatea abaterii, relatează Mediafax. 

Blue Air a anunțat lansarea unor noi zborui de la Iași. Recent a luat decizia de le mai amâna o perioadă

 

Blue Air va amâna lansarea unor zboruri selectate de la baza din Iaşi până pe data de 15 iulie 2022, iar toţi clienţii afectaţi vor fi anunţaţi din timp, astfel încât să îşi poată adapta planurile de călătorie în mod eficient şi cu minimum de inconveniente, a anunţat compania. 

Potrivit operatorului aerian, acesta se află într-un proces de reînnoire completă a flotei, după ce a recepţionat deja cinci noi aeronave Boeing 737-8 MAX.

"Din cauza întârzierii livrării aeronavelor programate pentru 2022, Blue Air este nevoită să efectueze o ajustare temporară a capacităţii bazei sale din Iaşi, amânând poziţionarea celei de-a doua aeronave în Iaşi până pe 15 iulie 2022", se precizează în comunicat.

Zborurile care vor fi afectate sunt: Iaşi - Paris CDG (operaţiuni amânate până la 18 iulie 2022), Iaşi - Dusseldorf (amânare până la 19 iulie 2022), Iaşi - Mykonos (frecvenţă redusă la un zbor/săptămână) şi Iaşi - Munchen, Roma Fiumicino, Torino (operaţiuni amânate până la 20 septembrie 2022).

Blue Air operează avioane tip Boeing 737, iar în cei 17 ani de activitate a transportat peste 32 de milioane de pasageri şi a zburat mai mult de 340 milioane de kilometri. Compania este certificată IATA Operaţional Safety Audit (IOSA) de Internaţional Air Transport Association (IATA) pentru standarde excepţionale de operare şi este membră cu drepturi depline IATA. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News


Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Iti place noua modalitate de votare pe stiridiaspora.ro?
Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt2
YesMy - smt4.1.0