Vacanțele și călătoriile de afaceri a mii de oameni, puse în pericol: Zboruri anulate, pasagerii așteaptă ore în șir în aeroport

Loredana Iriciuc |
Data publicării:
Vacanțele și călătoriile de afaceri a mii de oameni, puse în pericol: Zboruri anulate, pasagerii așteaptă ore în șir în aeroport
Vacanțele și călătoriile de afaceri a mii de oameni, puse în pericol: Zboruri anulate, pasagerii așteaptă ore în șir în aeroport

Vacanțele și călătoriile de afaceri a mii de oameni sunt puse în pericol de greva declanșată vineri de angajații celui mai mare aeroport din Paris.

Oamenii cer salarii mai mari să poată face față inflației galopante. Unul din șase zboruri a fost anulat pe Roissy- Charles de Gaulle, iar pasagerii așteaptă între șapte și 14 ore, informează Știrile PRO TV. Deocamdată, doar două curse de la Paris pe aeroportul Henri Coandă din București au întârziere de câte o oră, dar greva ar putea continua şi în weekend.

 

100 de zboruri operate de aeroportul Roissy din Paris au fost anulate

 

Acum, 17% din zborurile operate la Roissy au fost anulate, ceea ce înseamnă cam 100 de curse aeriene. Angajaţii vor o mărire salarială de 10%, în medie 300 de euro.

Ei se plâng că în pandemie au răbdat să li se taie 5%, dar acum, cu inflaţia în creştere, nu mai pot face față financiar.

Problema este că greva se adaugă lipsei personalului navigant şi aeroportuar, după ce, din cauza pandemiei, companiile aeriene şi aeroporturile din toată lumea au dat oameni afară şi nu au angajat alţii, odată cu reluarea intensă a traficului aerian.

 

Aglomerația este înregistrată frecvent și pe aeroporturile din România

 

Și la noi se înregistrează frecvent aglomeraţie în aeroporturi, după ce traficul aerian a ajuns aproape la valorile din 2019, de dinainte de pandemie.

Cu toate acestea, autorităţile spun că România încă stă bine faţă de alte ţări europene, care nu au personal în sectorul aerian, chiar în condiţiile în care sunt dispuse să plătească destul de bine.

 

Protecția Consumatorilor, controale la Wizz și Ryan Air, după anularea zborurilor. Peste 600 de sesizări primite

 

După valul de zboruri anulate, WizzAir și RyanAir fac obiectul unei anchete a Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor. Totul după ce și altă companie aeriană low-cost, românească de această dată, Blue Air, a fost controlată. 

Românii au dreptul să ceară compensații de până la 600 de euro pentru un zbor anulat, spune Horia Constantinescu, președintele ANPC, în contextul investigațiilor începute la companiile aeriene. Sunt 500 de solicitări referitoare la serviciile Wizz Air și 114 la Ryan Air.

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a început o investigație de fond la companii aeriene care activează pe teritoriul României, necesară ca urmare a sesizărilor referitoare la serviciile oferite de acestea, inclusiv Wizz Air și Ryan Air.

„De la Cuza am învățat că nu trebuie folosite două măsuri pentru același lucru. Povestea cu ocaua mică. Dacă s-a evaluat activitatea unei companii aeriene, atunci trebuie să o verificăm și pe a celorlalte, aflate în aceeasi situație. Trist este că aici povestea va fi mai lungă, cele două nefiind de pe teritoriul României. Chiar și pe jos, pentru că avioanele lor nu prea mai zboară, vom ajunge la destinație și măsurile vor fi în consecință! Drum bun să avem!”, spune Horia Constantinescu, președintele ANPC.

Investigația este făcută de către Direcția Generală de Control și Supraveghere Piață, împreună cu Centrul European al Consumatorilor România (ECC Romania), care instrumentează sesizările transfrontaliere ale consumatorilor.

Până în acest moment, începând cu 30 aprilie 2021, ECC Romania a înregistrat 500 de solicitări referitoare la serviciile Wizz Air și 114 referitoare la serviciile Ryan Air.

 

Cea mai bună metodă de soluționare este înțelegerea amiabilă

 

Se centralizează toate reclamațiile din România la ANPC, pentru a putea completa și definitiva informațiile, ANPC sfătuind, totodată, consumatorii să se adreseze, în primă instanță, operatorilor economici de transport aerian sau agențiilor de turism intermediare, pentru soluționări amiabile, iar, în situația în care drepturile acestora sunt încălcate, să se adreseze autorităților competente, reamintind totodată că, în conformitate cu Regulamentul European nr. 261, consumatorii au dreptul să solicite compensații de până la 600 de euro, pentru un zbor anulat.

De asemenea, acest lucru este valabil chiar și în situația în care compania aeriană a asigurat un zbor alternativ.

Recuperarea compensațiilor se poate face fie amiabil, la operatorul economic, fie prin intermediul ANPC și ECC Romania, care realizează acest lucru, cu titlu gratuit, relatează Mediafax. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

DC Media Group Audience

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel