Fondată în 2019 de antreprenorii Carl-Magnus Norden și Kjell Walöen, Volta Trucks s-a remarcat prin modelul său emblematic, Volta Zero – un camion electric de 16 tone, conceput special pentru livrările urbane. Cu o autonomie de până la 200 km și un design care plasa șoferul în poziție centrală pentru o vizibilitate sporită, Volta Zero a atras atenția industriei și a clienților.
Compania a reușit să atragă peste 460 de milioane de euro în finanțare și a înregistrat comenzi pentru mai mult de 5.000 de vehicule, inclusiv o precomandă semnificativă de 1.500 de camioane de la gigantul logistic DB Schenker.
Cu sediul central în Stockholm și birouri în Londra, Paris și alte orașe europene, Volta Trucks a angajat aproximativ 885 de persoane, dintre care aproape 600 în Regatul Unit. WikipediaCauzele falimentului: probleme în lanțul de aprovizionare și lipsa sprijinului politic
În august 2023, principalul furnizor de baterii al Volta Trucks, compania americană Proterra, a intrat în faliment. Această situație a afectat grav capacitatea Volta de a produce vehicule și de a atrage noi investiții.
Nimeni nu reușește să aducă pe profit compania
În ciuda eforturilor de a obține sprijin financiar suplimentar, compania nu a reușit să asigure capitalul necesar pentru a-și continua operațiunile. Lipsa sprijinului politic pentru tranziția către mobilitatea electrică a contribuit, de asemenea, la dificultățile întâmpinate.Impactul asupra angajaților și viitorul companiei
Falimentul afectează peste 800 de angajați ai Volta Trucks, inclusiv aproximativ 600 în Regatul Unit. În ciuda preluării anterioare de către fondul de investiții Luxor Capital, compania nu a reușit să își stabilizeze operațiunile.
În prezent, viitorul Volta Trucks este incert. Compania a anunțat că va încerca să găsească soluții pentru a-și continua activitatea, dar perspectivele sunt sumbre în contextul actual al industriei vehiculelor electrice comerciale.
Falimentul Volta Trucks evidențiază provocările majore cu care se confruntă startup-urile din domeniul mobilității electrice, în special în contextul unei piețe volatile și al unei infrastructuri de sprijin insuficiente. Deși compania a avut o viziune ambițioasă și a atras investiții semnificative, problemele din lanțul de aprovizionare și lipsa sprijinului politic au dus la eșecul său.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News