Studiu: 40% dintre tinerii americani își iau informațiile de la influenceri

Ecaterina Dumitrescu |
Data publicării:
Sursă foto: Pixabay
Sursă foto: Pixabay

Centrului de Cercetare Pew, a efectuat un studiu care a analizat 500 de influenceri populari cu peste 100.000 de urmăritori și a chestionat 10.658 de americani cu privire la consumul lor de știri. Studiul a fost efectuat în SUA, în perioada iulie și august, în plină campanie electorală pentru alegerea președintelui Statelor Unite ale Americii.

Rezultatele studiului anunță că în timp ce o cincime dintre adulții americani spun că primesc regulat știrile de la influenceri, procentul crește la aproape 40% atunci când vine vorba de adulții tineri între 18 și 29 de ani. Dintre cei care se informează de la influenceri, 65% afirmă că aceștia îi ajută să înțeleagă evenimentele actuale și problemele civice.

Influencerii de știri au apărut ca alternativă la sursele clasice de știri și informații mai ales în rândul tinerilor, și au atins apogeul anul acesta când au avut loc alegeri.

Studiul a constatat că, spre deosebire de afirmațiile de dreapta de cenzură, influencerii de știri din America erau mai predispuși să fie conservatori: 27% s-au identificat în mod explicit drept susținători republicani, în timp ce 21% s-au identificat drept liberali. Pe Facebook, au existat de trei ori mai mulți influenți de știri conservatori, iar pe Instagram tot conservatorii au fost mai vizibili.

Majoritatea influencerilor de știri nu au fost niciodată angajați sau asociați la vreun mediu de comunicare, iar 77% susțin că nu au nicio afiliere trecută sau prezentă cu un mijloc de presă. Studiul a mai constatat că influenceriii afiliați unui mijloc de presă erau mai puțin probabil să exprime o înclinație politică clară, anunță cnnespanol.com. Influencerii rețelelor de socializare sunt diferiți de jurnaliștii profesioniști prin modul în care raportează faptele.

Pew a descoperit că industria influencerilor de știri este dominată de bărbați 63%, comparativ cu doar 30% femei, diferența de gen regăsindu-se pe majoritatea platformelor social-media. Pe YouTube, Facebook, X și Instagram, numărul bărbații au depășit numărul femeilor cu doi la unu, în timp ce pe TikTok diferența de gen a fost cea mai mică.

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel