Șoferii de TIR, umiliți la intrare in Germania: Ținuți la coadă, în frig pentru testul Covid: „Să ne oprim o săptămână să vedem cum arată rafturile magazinelor”

Șoferii români de camion au distribuit fotografii pe rețelele de socializare pentru a arăta modul în care sunt puși să facă testul Covid la granița Germaniei: la coadă, în frig.

Cozi de aşteptare de mai mulţi kilometri s-au format luni pe autostrăzile din Cehia la graniţa cu Germania, din cauza noilor restricţii de intrare impuse de Berlin la frontierele de sud-est şi sud. 

Pe autostrada E55/D8, care face legătura între Praga şi Dresda, cozile formate de camioane ajungeau luni dimineaţă până la Usti nad Labem, pe o distanţă de 25 km. Pe E50/D5, care duce spre Nurnberg, şirul de camioane s-a întins iniţial pe mai bine de 20 km, dar situaţia s-a mai îmbunătăţit pe parcursul zilei.

Germania a impus duminică restricţii de intrare la graniţele cu Cehia şi Austria, în Tirol, din cauza îngrijorărilor provocate de prezenţa noilor tulpini mai infecţioase de coronavirus în aceste regiuni. Excepţii se fac pentru lucrătorii transfrontalieri esenţiali, inclusiv şoferii de TIR, şi pentru cetăţenii germani şi străinii rezidenţi în Germania. Aceste persoane trebuie să se înregistreze online şi să prezinte la frontieră un test negativ, nu mai vechi de 48 de ore, la coronavirus.

 

„Să ne oprim o săptămână să vedem cum arată rafturile magazinelor”

 

Circa un sfert dintre şoferii de TIR nu aveau la ei, luni dimineaţă, rezultatele la testele COVID-19. 

Pe grupurile de șoferi profesioniști, oamenii se arată revoltați. Sunt deja cozi uriașe și la centrele de testare Covid, iar conducătorii sunt nevoiți să în frig.

„Așa se face testul la intrare în Germania dinspre Cehia în ninsoare și frig colegii noi suntem la 1,5km de parcare și nu ne-am mișcat de 4 ore de pe loc, uitați-vă ce coadă este”, a transmis o româncă.

„Să ne oprim o săptămână să vedem cum arată rafturile magazinelor”, a mai spus un român.

„Haideți sa fim uniți o data în viață... Și sa ne oprim... Sunt de acord”.

„Singura soluție este închiderea camioanelor și blocarea primăriei acelei localități. Efect sigur.”

„Cel mai simplu stop 2 zile apoi se roagă ei de noi”

„Am fi cei mai tari sa ne anuntam toti pe facebook si sa oprim toti toate camioanele pe strada nu miscam un metru atatea teste si prosti asta ne lipseste sa ne unim si curaj ca daca nu astia fac ce vor cu noi ca noi acceptam si tacem!”

 

 

Asociaţia Industriei Auto avertizase că restricţiile ar putea cauza probleme de livrare

 

Cehia constituie o parte esenţială a lanţului de aprovizionare pentru multe firme germane.

Asociaţia Industriei Auto (VDA) avertizase că restricţiile ar putea cauza probleme de livrare şi duce la închiderea unor fabrici germane începând de luni.

Totuşi, concernele BMW, Audi şi Volkswagen au anunţat că producţia continuă fără perturbări deocamdată, menţionând însă că monitorizează situaţia.

 

 

Noile reguli de intrare pe teritoriul Germaniei vor rămâne deocamdată în vigoare până la 23 februarie



DSLV, asociaţia federală din domeniul logisticii, a transmis că este „profund îngrijorată” de noile restricţii de la frontiere.

La Paris, secretarul de stat pentru afaceri europene, Clement Beaune, a spus luni că va discuta cu prim-miniştrii celor trei landuri germane care formează graniţa cu Franţa - Saar, Renania-Palatinat şi Baden-Wurttemberg - pentru a se asigura că nu vor exista „surprize neplăcute”.

Noile reguli de intrare pe teritoriul Germaniei vor rămâne deocamdată în vigoare până la 23 februarie, potrivit Ministerului de Interne, dar ar putea fi prelungite cu o perioadă de cel mult trei luni.

 

[citeste si]


Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Iti place noua modalitate de votare pe stiridiaspora.ro?
Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt2
YesMy