„Nu sunt vinovat!” Șofer român de TIR, acuzat de un accident cu două camioane și 18 mașini, în Spania. Doi oameni și-au pierdut viața, alți 30 au fost răniți

Loredana Iriciuc |
Data publicării:
„Nu sunt vinovat!”. Șofer român de TIR, acuzat de un accident cu două camioane și 18 mașini, în Spania. Doi oameni și-au pierdut viața, alți 30 au fost răniți
„Nu sunt vinovat!”. Șofer român de TIR, acuzat de un accident cu două camioane și 18 mașini, în Spania. Doi oameni și-au pierdut viața, alți 30 au fost răniți

Parchetul din Ciudad Real din comunitatea autonomă Castilla-La Mancha, Spania, îl acuză pe un șofer român, care ar fi izbit în urmă cu șase ani două camioane și 18 mașini pe A-4, în trecerea prin Manzanares, de două infracțiuni de omor prin imprudență gravă și șapte de vătămare corporală.

Șoferul român de camion, acuzat că a provocat un accident cu doi morți și șapte răniți grav în urmă cu șase ani pe A-4, riscă o pedeapsă de trei ani și șase luni de închisoare, potrivit La Tribuna. De asemenea, Parchetul mai solicită ca acesta să fie lipsit de dreptul de a conduce autovehicule și mopede pentru cinci ani și șase luni.

Procurorul-șef, Luis Huete, după ce a examinat procedura, a dat asigurări că ancheta a fost „destul de complexă”, în principal pentru că au intervenit mai multe părți, inclusiv companii de asigurări, și, „în ciuda faptului că procurorul din dosar a fost în așteptare, procesarea a durat mai mult decât s-a dorit”.

 

Acuzația: Ucidere prin imprudență

 

Procurorul consideră faptele petrecute în după-amiaza zilei de 18 august 2016, pe A-4, pe raza municipiului Manzanares, constituie două infracțiuni de ucidere prin imprudență gravă și șapte infracțiuni de vătămare tot din imprudență gravă. Cât despre pedeapsa ce urmează a fi aplicată, procurorii cer trei ani și șase luni de închisoare, precum și cinci ani și jumătate de privare a permisului de conducere.

Șeful Parchetului Provincial din Ciudad Real explică că, după emiterea unei rezoluții de către instanță, de deschidere a procesului, „a fost necesară efectuarea unor proceduri care nu au fost efectuate și pe care procurorul le-a solicitat deja în rezumatul său de concluzii provizorii”.

Este vorba despre „raportul medico-legal de sănătate al unor răniți care nu au apărut în proces”. Trebuie amintit că răniții și vătămații locuiau în diferite orașe spaniole și în alte țări și efectuarea sarcinilor personale care trebuiau efectuate cu fiecare dintre ei implica întotdeauna o întârziere semnificativă. Prim-procurorul se referă, „în mod fundamental, la zecile de comisii rogatorie care au fost solicitate în instrucțiunea de stabilire a numărului infracțiunilor de vătămare din cauza imprudenței”.

Referitor la situația actuală a procedurii, Luis Huete indică faptul că și avocații care exercită acuzațiile private și-au prezentat deja rechizitoriu, iar înscrisul apărării a fost recent înmânat. Prin urmare, prim-procurorul consideră că procedura va fi înaintată în curând instanței penale însărcinate cu urmărirea faptelor.

Șeful Parchetului din Ciudad Real recunoaște că „este de înțeles că victimele sunt preocupate de procesarea lentă a chestiunii”, dar a fost un caz „destul de complex” pentru toate cele menționate mai sus.

 

Apărarea va încerca să arate că șoferul român de camion nu este responsabil

 

Accidentul s-a produs în jurul orei locale șase după-amiază, pe 18 august 2016, pe A-4, la kilometrul 170, pe raza municipiului Manzanares. Șoferul român de camion a lovit alte două vehicule articulate și 18 autoturisme.

În urma șocului brutal în lanț, doi tineri de 22 și 24 de ani, locuitori ai unui municipiu de lângă Manzanares, au murit și aproape 30 de persoane au fost rănite, majoritatea din alte țări. 

Apărarea va încerca să arate că șoferul român de camion nu este responsabil pentru accidentul în lanț. Raportul de expertiză este o piesă cheie pentru a stabili cauza presupusei lipse de atenție a camionagiului, distragerea atenției la volan care ar putea provoca accidentul în lanț din după-amiaza zilei de 18 august 2016 pe A-4.

Șoferul român a fost arestat pentru neglijență gravă și vătămări corporale. În momentul producerii accidentului mortal, românul locuia in Tomelloso, municipiu din care a plecat ulterior, potrivit unor surse.

În fața judecătorului, șoferul român de camion și-a acceptat dreptul de a nu depune mărturie și după ce a fost asistat de un avocat de la Schimbul Oficial, a angajat un avocat particular pentru apărarea sa. Potrivit unor surse, avocatul își bazează apărare pe faptul că șoferul român nu a fost responsabil pentru accident și neagă o distragere a atenției din cauza utilizării telefonului mobil. Cu puțin timp înainte de acest teribil accident a mai fost un altul, în sens opus, iar un elicopter urma să transporte o persoană rănită.

De aceea este atât de important raportul eliberat de experți, de către Garda Civilă de Rutieră, care a realizat un amplu raport cu măsurători, fotografii și mărturii ale răniților. 

Șoferul român de camion este în așteptarea judecății și deciziei.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Iti place noua modalitate de votare pe stiridiaspora.ro?
Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel