Lufthansa, Ryanair și Wizz Air, printre companiile care returnează prețul biletelor pasagerilor cu zborurilor anulate în timpul pandemiei

Lufthansa, Ryanair și Wizz Air, printre companiile care returnează prețul biletelor pasagerilor cu zborurilor anulate în timpul pandemiei
Lufthansa, Ryanair și Wizz Air, printre companiile care returnează prețul biletelor pasagerilor cu zborurilor anulate în timpul pandemiei

Un grup de companii aeriene europene au convenit să ramburseze pasagerii ale căror zboruri au fost anulate în timpul pandemiei COVID-19 și s-au angajat să ofere informații mai bune despre drepturile pasagerilor în viitor.

După discuții cu Comisia Europeană, 16 companii aeriene au fost de acord să restituie banii datoraţi pasagerilor, să informeze mai bine călătorii când companiile ar anula zborurile și să ofere vouchere doar atunci când pasagerii le aleg, transmite Reuters.

Printre companiile aeriene care au căzut la acord se numără Air France-KLM, British Airways, Easyjet, Lufthansa, Ryanair, TAP și Wizz Air.

„În faza incipientă a pandemiei, unele companii aeriene au impus vouchere asupra pasagerilor”, a declarat într-un comunicat Didier Reynders, comisarul european pentru Justiție. „Au acționat împotriva normelor UE de protecție a consumatorilor. Acest lucru a fost inacceptabil”, a spus el.

 

 

 

Autoritățile naționale din fiecare stat membru al UE sunt responsabile pentru aplicarea legilor UE privind protecția consumatorilor. Legislația UE, Regulamentul privind cooperarea în materie de protecție a consumatorilor, a creat o rețea de autorități de aplicare a statului pentru a se coordona cu privire la astfel de probleme.

Comisia UE a declarat că aceasta a fost cea mai mare acțiune de cooperare în domeniul protecției consumatorilor din istoria rețelei CPC și prima acțiune care s-a bazat pe o alertă din partea Comisiei.

„Companiile aeriene au încălcat masiv drepturile consumatorilor europeni în timpul pandemiei”, a declarat Monique Goyens, directorul general al Organizației Europene a Consumatorilor CEUC, care a condus plângerea către UE în iulie 2020.

„Este timpul ca companiile aeriene să îşi repare greşeala. Mulți consumatori din toată Europa așteaptă în continuare banii înapoi, pentru zboruri anulate în timpul primelor blocaje din 2020”, a mai precizat Goyens.

Șefa UE pentru transporturi, Adina Valean, a salutat, de asemenea, acordul, adăugând că va restabili încrederea dintre pasageri și companii aeriene: „Recuperarea sectorului transportului aerian depinde de acest lucru”.

 

[citeste si]


Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Iti place noua modalitate de votare pe stiridiaspora.ro?
Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt2
YesMy