Marea Britanie. Români, blocați ore în șir pe aeroport: „Iadul pe pământ! Mulți au leșinat! I-am implorat să ne dea apă!”

Loredana Iriciuc |
Data publicării:

A fost haos pe aeroportul Heathrow, Londra, noaptea trecută. Pasagerii au stat la cozi timp de șase ore pentru a trece de controlul pașapoartelor fără distanțare socială, mâncare sau apă.

Sute de pasageri, verificați doar de 2 oameni din cele 10 ghișee de verificare a pașapoartelor.

Pasagerii supărați s-au înfuriat în timp ce au stat ore la coadă pentru a trece prin controalele de frontieră: „Așa răspândiți virusul!”

Oamenii au postat imagini ale haosului în timp ce stăteau aproape unul de celălalt într-o coadă imensă, pe care au descris-o ca fiind „mai lentă decât ritmul melcului” sau „care nu se mișcă deloc”.

Unii s-au plâns că au fost obligați să stea alături de pasagerii din țările de pe „Lista Roșie”, care trebuie să călătorească la hoteluri în carantină, dar se amestecă cu cei care au călătorit din țările nelistate în timp ce „așteptau”.

Aeroportul Heathrow a dat vina pe Ministerul de Interne pentru întârzieri, spunând că birourile forțelor de frontieră nu aveau personal adecvat pentru a gestiona sosirile și verificările Covid-19.

Un purtător de cuvânt al aeroportului a declarat astăzi: „Forțele de frontieră trebuie să continue să mențină resurse adecvate și procese eficiente pentru a evita timpii de așteptare inacceptabili”.

 

Româncă: „Sute dintre noi au trebuit să aștepte peste șase ore”

 

Aeroportul Heathrow a fost numit „o rușine” din cauza cozilor imense.

Aura Radu, o româncă în vârstă de 24 de ani, a sosit cu un zbor din România duminică la ora 18:00, dar a trecut prin controlul pașapoartelor abia după miezul nopții.

„A fost iadul pe pământ. Sute dintre noi au trebuit să aștepte peste șase ore și când am întrebat personalul de securitate ce se întâmplă, au ridicat din umeri. A fost oribil. Nu aveam mâncare, era foarte cald și mulți pasageri ca mine aproape că au leșinat. I-am implorat pe oficiali să ne dea apă, ceea ce au făcut în cele din urmă. Erau pasageri din țările de pe Lista Roșie și alții care nu erau, toți amestecându-se. A fost haos complet, mizerie totală”, a spus Aura.

 

„Nebunie absolută!”

 

Majoritatea cabinelor de control al pașapoartelor erau goale aseară, deși sute de pasageri au fost nevoiți să aștepte pentru a ieși din aeroport.

Petre Stanaringa a spus: „Nebunie absolută, mii de oameni la coadă de peste 3 ore acum, așa răspândești virusul! "

Un alt pasager a scris pe Twitter noaptea trecută: „Așteptăm controlul pașapoartelor la terminalul 2 din Heathrow de peste patru ore. Nu s-a oferit nicio explicație. Coada a încetat să se mai miște în ultimele 30 de minute, există doar doi ofițeri care verifică pașapoartele la cel puțin 10 birouri”.

Un utilizator de Twitter a postat o fotografie a haosului cu mesajul: „Starea #heathrow, 6 ore la coadă la controlul imigrației. Mulțumesc Doamne pentru băieții cu difuzoare și oamenii drăguți din jurul meu - probabil l-au prins pe Covid. Ce s-a întâmplat @HeathrowAirport?! Ceva care să vă facă să doriți să nu mai călătoriți niciodată”.

 

„Scene teribile în Terminalul 2!”

 

Tom a postat: „La ce bun este un hotel de carantină dacă Heathrow colectează pe toată lumea într-o cameră timp de 5 ore fără o segregare reală înainte de carantină. Am petrecut cinci ore lângă o femeie care a fost marcată de pe o listă roșie și dusă în grabă la ultimul birou. Eșecul lui Heathrow de a planifica și instala sistemele”.

Un alt utilizator Twitter a postat alături de o fotografie a cozii în sala de așteptare: „Ne vedem la @HeathrowAirport! Scene teribile în Terminalul 2 ...”

Ioana Dinca, o altă pasageră a postat: „Este coada din fața mea - nimic nu s-a mișcat timp de 30 de minute !!! Oamenii sunt obosiți și flămânzi și nimeni nu pare să-și asume responsabilitatea ... un mod oribil de a trata oamenii”.

 

Aeroportul și-a cerut scuze

 

Heathrow și-a cerut scuze pentru „stresul și frustrarea” suferite de pasageri, care și-au exprimat îngrijorarea cu privire la răspândirea Covid-19.

„Înțeleg că trebuie făcute verificări extinse la testele Covid, formularele de urmărire a pasagerilor și alte lucruri. Dar aeroportul trebuie să aibă un sistem mai bun. Cum poți avea doar doi oameni care se ocupă de mulți pasageri, ceea ce duce la ineficiență la extrem”, a mai spus o româncă.

O altă româncă a cerut conducerii Heathrow să îi ramburseze banii ei și oricăror alți pasageri care au fost nevoiți să scoată bani în plus pentru a ajunge acasă.

„Heathrow ar trebui să-și ceară scuze pentru noi toți și să ne ramburseze pentru ceea ce trebuia să plătim. Pasagerii au pierdut trenurile, legăturile aeriene și mulți s-au trezit blocați din cauza incompetenței lor”, a spus românca.

 

[citeste si]

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

DC Media Group Audience

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt3
YesMy - smt4.3.1
pixel