Investiţiile în infrastructură riscă să se blocheze dacă nu sunt asigurate fonduri suplimentare, inclusiv la nivel european, în contextul în care preţul materialelor este în creştere, susţine ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
"România solicită Comisiei Europene alocări suplimentare de fonduri pentru a gestiona creșterile de prețuri ce pot afecta proiectele de infrastructură!Într-un demers comun cu alte 8 state membre (Bulgaria, Cehia, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Polonia și Slovacia), am semnat astăzi o Declarație privind acțiunile la nivel european pentru finalizarea investițiilor în infrastructură. Vrem astfel să fie acordate fonduri suplimentare pentru a evita neîndeplinirea obiectivelor asumate în contractele semnate și rezilierea contractelor, din cauza creșterii prețurilor la materialele de construcție.Mai exact, ne dorim sprijinul Comisiei Europene prin extinderea perioadei de eligibilitate pentru fondurile de coeziune până în 2024, pe modelul fondurilor gestionate de către DG MOVE," a scris Grindeanu pe Facebook.
El participă joi la reuniunea miniştrilor transporturilor din UE în cadrul Consiliului Transport, Telecomunicaţii şi Energie - secţiunea Transporturi, organizată la Luxemburg.
Ciolacu: Majorările salariale ale bugetarilor "nu sunt pomeni"
Preşedintele Camerei Deputaţilor, Marcel Ciolacu, liderul PSD, a afirmat, miercuri, că proiectele adoptate în Camera Deputaţilor privind majorările salariale nu reprezintă "o pomană", menţionând că în acest fel se acordă "un drept" salariaţilor şi că în coaliţie s-a hotărât să fie o creştere pentru cei care gestionează fonduri europene, în funcţie de performanţă, prin ordin al ministrului.
"În primul rând, există o lege, Legea 153, la care s-a prorogat termenul de intrare în aplicare de vreo doi ani, din câte ştiu eu. La sănătate şi la profesori s-a aprobat în avans o pătrime şi acum a venit ultima pătrime din Legea 153. Deci, până la urmă, nu este o majorare, este o lege care se pune în aplicare. Şi nu este o pomană, este un drept al acestor oameni, conform legii 153", a declarat Ciolacu.
El a explicat şi necesitatea adoptării proiectului prin care se majorează salariile la Ministerul Transporturilor şi Ministerul Culturii.
"Existau două ministere - Ministerul Transporturilor şi Ministerul Culturii - care nu aveau acest 15%. Ce s-a întâmplat? Angajaţii de CNAIR - la CNAIR fiind cele mai multe investiţii pe infrastructură mare - s-au mutat la CNI, din cauza veniturilor mici de la transporturi, veniturilor mai mari la dezvoltare. Deci, depopulam zona unde aveam cel mai mare interes, ca stat român, respectiv la fonduri europene şi la infrastructură mare şi populam o zonă de investiţii din bugetul de stat. Era total anormal, şi aici domnul Grindeanu a venit şi a explicat. La Cultură, nu vreau să vă spun ce salarii sunt în Ministerul Culturii, vă rog frumos să vă interesaţi ca să vedeţi că a fost corect. Şi s-a mai venit la Ministerul Sănătăţi pe zona de PNRR şi fonduri europene. Noi, în coaliţie, am hotărât foarte clar să fie o creştere pentru cei care gestionează fonduri europene, în funcţie de performanţă, prin ordin al fiecărui minister", a adăugat Marcel Ciolacu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News