Falafel. Chifteluţe delicioase de post. Două moduri pentru a le găti perfect

Falafel (sursa foto: Pixabay)
Falafel (sursa foto: Pixabay)

Falafel sunt chiftele delicioase din năut și verdeţuri pe care le găsești în bucătăria din Orientul Mijlociu. În mod natural vegan și vegetarian, falafelul este excelent în lipii, pite, sandvișuri și salate. Aflaţi cum să preparați atât falafel prăjit, cât și falafel la cuptor, pentru o masă de post delicioasă şi consistentă.

Falafel. Ce este şi din ce se prepară

 

Citește și Torrijas, prăjitura tradițională spaniolă de Paște. Preparatul tipic din Spania pe care îl poate pregăti oricine... un deliciu suprem!

Falafelul tradițional este făcut din năut măcinat sau fasole fava, ierburi și condimente. Amestecul se formează apoi în chiftele și se prăjește pentru a obține o textură crocantă la exterior și moale la interior. Este o rețetă clasică şi populară din Orientul Mijlociu și mediteraneană.

 

Falafel - Ingrediente

 

Falafelul este natural fără gluten și este făcut din câteva ingrediente simple. Iată ce conține rețeta:

Năut (fasole Garbanzo): Utilizați numai năut uscat și înmuiat, nu năut conservat în această rețetă. Năutul conservat va fi prea moale și umed, iar falafelul nu se va forma corect.

Ceapă: folosiţi ceapă galbenă pentru o aromă puțin mai puternică, dar se poate folosi și ceapa albă sau roșie.

Pătrunjel și coriandru: aceste două ierburi delicioase aduc aromă în falafel și transformă interiorul într-un verde frumos și vibrant.

Usturoi: Folosiți căței de usturoi proaspeţi, mai degrabă decât pudră de usturoi pentru cea mai robustă aromă.

Ardei verde Chile (ardei Serrano): o tentă iute sau piperată pun în valoare aromele și condimentele. Puteți ajusta cantitatea după preferinţe.

Chimen, cardamom, sare și piper negru: aceste condimente aromate sunt folosite adesea în gătitul din Orientul Mijlociu și au o aromă bogată, picantă, pe care o veți iubi.

Făină de năut: Aceasta ajută la legarea amestecului împreună și la păstrarea formei în timp ce se prăjește. Se poate folosi și un amestec de făină fără gluten.

Bicarbonat de sodiu: un ingredient cheie pentru a ajuta la asigurarea texturii pufoase din interiorul falafelului.

Ulei pentru prăjire: Se poate folosi orice ulei vegetal.

 

Mod de preparare

 

Să împărțim procesul în două părți - prepararea compoziţiei și apoi gătitul (astfel încât să puteți alege metoda de gătit preferată).

 

Cum se face compoziţia de falafel

 

Înmuiați năutul uscat peste noapte sau cel puțin 8-12 ore. Rețineți că năutul se va tripla în dimensiune, așa că acoperiți-l cu multă apă. Apoi scurgeți apa în care au stat și clătiți boabele cu apă curată.

Adăugați toate ingredientele într-un robot de bucătărie. Adăugați năutul, ceapa, pătrunjelul, coriandrul, usturoiul, ardeiul verde și condimentele într-un robot de bucătărie. Vă recomandăm să tăiați puţin ceapa, ierburile și ardeiul înainte de a le adăuga. Nu amestecați complet în robotul de bucătărie. 

Transferați amestecul într-un castron. Apoi adăugați făina de năut și bicarbonatul de sodiu, amestecați-le împreună până când sunt complet combinate și acoperiți cu folie de plastic sau un capac.

Așezați vasul în frigider. Se răcește amestecul de falafel timp de 30 de minute până la 1 oră.

Formați chiftelele de falafel

Puteți face acest lucru manual, cu o lingură de aluat sau o lingură de falafel. Decideți dacă doriți bile rotunde sau forme mai plate. Formele mai plate sunt mai bune dacă intenționați să prăjiți sau să coaceți. Orice formă poate fi folosită pentru prăjire. Puneţi chiftelele formate pe o farfurie.

 

Falafel. Moduri de gătire

 

Cum să prăjești Falafel: Încălzește o tigaie adâncă cu mai mult ulei. Odată ce uleiul s-a încins, aruncați ușor 6-8 bile în ulei odată. Lasă-le să gătească timp de 1-2 minute sau până când devin aurii pe exterior. Folosiți o sită pentru a pune falafelul pe o farfurie căptușită cu un prosop de hârtie.

Cum să prăjești Falafel: Încălzește câteva linguri de ulei într-o tigaie (prefer fonta) la foc mediu-mare. Așezați ușor chiftelele de falafel în tigaie și gătiți fiecare parte timp de 2-3 minute sau până devin aurii, apoi transferați-le pe o farfurie căptușită cu un prosop de hârtie.

Cum să coaceți Falafel: Preîncălziți cuptorul. Pulverizați ușor sau periați o foaie de copt cu ulei. Așezați falafelul pe foaia de copt, pulverizați ușor sau periați partea superioară cu ulei și coaceți timp de 25-30 de minute, răsucind tava la jumătatea timpului de coacere. 

Indiferent de metoda pe care o alegeți, acestea arată destul de asemănătoare odată gătite. Un exterior perfect auriu și verde strălucitor în interior!

 

Falafel. Mod de servire


Falafelul este cel mai bine servit imediat după ce a fost gătit, cât sunt calde şi crocante. Sunt delicioase, servite în pită fără gluten, învelite în salată verde sau acoperite cu o salată verde simplă (metoda mea preferată). Dar, oricum le serviți, nu uitați să le stropiți cu sos Tahini. Este o adiţie cremoasă și aromată!

[citeste si]

Get it on App Store Get it on Google Play


  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

  TOP STIRI CELE MAI

Iti place noua modalitate de votare pe stiridiaspora.ro?
Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt2
YesMy