Directorul medical care i-a criticat pe dispecerii 112, a rămas fără funcție

Directorul medical al Ambulanţei Brăila, Florin Ştefan, care i-a criticat pe dispecerii 112, a rămas fără funcţie. Conducerea unităţii a dezminţit acuzaţiile medicului, iar marţi a organizat concurs pentru funcţia lui.

Florin Ştefan, medicul din Brăila care i-a criticat pe dispecerii 112, a rămas fără funcţia de director medical al Ambulanţei, după ce Viorica Iuga, managerul unităţii, a organizat concurs pentru ocuparea postului lui. Concursul a fost organizat marţi, dar printre participanţi nu s-a numărat şi fostul director medical.

Fostul director medical şi managerul SAJ Brăila au avut mai multe divergenţe de-a lungul timpului care au culminat recent cu discuţiile despre dispecerii de la 112.

După ce săptămâna trecută medicul Florin Ştefan a criticat dispeceratul 112, directorul Viorica Iuga a făcut o declaraţie publică în cadrul căreia a respins acuzaţiile medicului pe care le-a catalogat ca fiind nereale şi răuvoitoare.

Ea a anunţat că l-a sancţionat verbal pe subalternul său pentru că a dat declaraţii presei fără a cere acordul conducerii instituţiei.

În plus, managerul SAJ a dezminţit informaţiile conform cărora salvările întârzie în misiuni din cauza dispecerilor 112 şi a precizat că nu au existat cazuri în care viaţa pacienţilor a fost pusă în pericol din cauza disfuncţionalităţilor din sistem.

La doar câteva zile după discuţiile despre dispecerii 112, conducerea a organizat concurs pentru ocuparea funcţiei de director medical, iar Florin Ştefan nu a participat la concursul organizat, astfel că a rămas fără funcţia deţinută până în prezent.

 

Managerul refuză să vorbească

 

Contactată de corespondentul mediafax, managerul Viorica Iuga a refuzat să ofere explicaţii despre acest subiect.

Săptămâna trecută, medicul Florin Ştefan de la Serviciul de Ambulanţă din Brăila a luat atitudine în contextul cazului Caracal spunând că serviciul 112 nu funcţionează corespunzător din cauza personalul slab pregătit. El a mai zis că din cauza dispecerilor, vieţile pacienţilor sunt puse în pericol la fiecare misiune. El a sugerat că personalul dispeceratelor 112 nu este recrutat pe criterii de performanţă, ci „pe relaţii".

„Pun întrebări aiurea, nu stai tu, dispecer, să întrebi de ce te doare, unde te doare, când te-a mai durut. Se bagă aiurea, ar trebui să facă legătura direct la ambulanţă, se pierd minute preţioase. Întârzierile la cazuri sunt o regulă, de fiecare dată întârziem pentru că se pierde timpul la telefon, riscăm vieţile oamenilor. Aşa se întâmplă: ei pun întrebări aiurea, întârzie misiunile şi pun în pericol viaţa oamenilor. Pe dispeceri nu-i cunosc personal, comunicăm doar telefonic, nu ştiu de unde îi iau, cine îi bagă acolo", a declarat fostul director medical al
Serviciului Judeţean de Ambulanţă Brăila, Florin Ştefan.

Medicul brăilean a mai spus că la fiecare misiune există o întârziere de 6-8 minute din cauza întrebările puse de operatorii telefonici. Acest lucru poate fi evitat prin modificarea procedurilor de lucru şi prin instruirea personalului, a precizat cadrul medical, conform Mediafax.ro.

[citeste si]

Get it on App Store Get it on Google Play

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

  TOP STIRI CELE MAI

Iti place noua modalitate de votare pe stiridiaspora.ro?
Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

diaspora.n-nxt.25