De ce a durat atât de mult să îmbunătățească localizarea celor care sună la 112. EXPLICAȚIILE STS

Sursa foto: captură Antena 3
Sursa foto: captură Antena 3

Sistemul 112 din București și Ilfov a fost modernizat în 2015 de Teamnet, grup fondat de Sebastian Ghiță, pentru a recepționa informațiile de localizare GPS transmise din diferite surse: SMS (n.a AML) ori prin aplicații mobile. Dovada că funcționează, spun pentru HotNews.ro oficialii STS, o reprezintă aplicația Apel 112 dezvoltată intern. 

Cum explică STS faptul că soluția pusă la dispoziție în 2015 de Teamnet pentru sistemul 112 din București și Ilfov funcționează:

„Proiectul la care faceți referire a avut ca scop modernizarea hardware-software a unei singure componente din cadrul sistemului informatic al Sistemului național unic pentru apeluri de urgență – SNUAU (în concordanţă cu finanţarea din fonduri UE identificată la momentul respectiv) şi anume componenta voce-date din cadrul Centrului 112 București-Ilfov, responsabilă cu procesarea apelului vocal şi a fişelor de caz aferente fiecărui apel de urgenţă.

În vederea asigurării suportului decizional pentru operatorii 112 şi dispecerii agenţiilor specializate de intervenţie, această componentă critică a sistemului IT&C al SNUAU interacţionează cu alte două componente importante, care nu au făcut obiectul modernizării infrastructurii hardware-software: sistemul de localizare şi sistemul GIS (harta), care au fost implementate într-o arhitectură centralizată, deservind toate cele 41 Centre 112 existente la nivel naţional (fiecare centru dispunând de un sistem informatic voce-date independent, dar totodată interoperabil cu celelalte 40). Niciuna din cele două componente precizate mai sus (prima implementată în anul 2008, iar a doua în 2010) nu a făcut obiectul modernizării în cadrul proiectului aferent modernizării Centrului 112 Bucureşti-Ilfov.

În acest context, cerinţele la care ați făcut referire au fost introduse în caietul de sarcini pentru ca aplicaţia date-voce îmbunătățită să permită utilizarea prin asocierea automată la momentul răspunsului la apel sau pe timpul procesării acestuia, după numărul de telefon, a informaţiilor mai precise de localizare transmise prin diverse metode (aplicaţie mobilă, AML, link de localizare etc) către sistemul de localizare al SNUAU.

Faptul că cerinţa pe care o menționați în solicitare a fost implementată este atestată de funcţionarea, la acest moment, a celor două metode de localizare precisă dezvoltate intern de STS (HTML5 geolocation şi aplicaţia mobilă Apel 112), funcţionare care se bazează în cazul soluţiei aferente Centrului 112 Bucureşti - Ilfov, tocmai pe mecanismul de asociere automată după numărul de telefon, cu informaţia de localizare GPS primită din diverse surse (actualmente cele două menţionate mai sus şi pe viitor prin tehnologia AML).

În ceea ce priveşte îmbunătăţirea localizării, aceasta nu este dată de facilitatea implementată în aplicaţia voce-date, la care se face referire în solicitarea dumneavoastră, ci în primul rând de tehnologia existentă la sursa de date a informaţiei de localizare, de condiţiile în care se iniţiază apelul (terminal capabil să extragă şi să transmită informaţia de localizare, semnal GPS în locul respectiv etc). Din practica gestionării apelurilor efectuate din aplicaţia Apel 112 a rezultat o informaţie precisă de localizare, de ordinul metrilor/zecilor de metri, care este extrem de utilă, în special pentru faza de intervenţie la urgenţele gestionate în cadrul SNUAU.", se arată în răspunsul STS.

Cum explică STS faptul că a dezvoltat cele două soluții - HTML5 geolocation și aplicatia 112 - abia după 3 ani și respectiv 4 ani de la implementarea din 2015 a facilității de asociere automată a datelor de localizare prin modernizarea centrului 112 din București și Ilfov?

„În perioada la care faceți referire, Serviciul de Telecomunicații Speciale a realizat demersuri și testări în vederea implementării, în condiții de siguranță, a celor două metode de localizare precisă dezvoltate intern de STS (HTML5 geolocation şi aplicaţia mobilă Apel 112). Informații suplimentare cu privire la aceste demersuri se regăsesc în comunicatul de presă emis de STS în data de 28.07.2019, disponibil pe site-ul instituției noastre”, a precizat STS.

 

[citeste si]

Get it on App Store Get it on Google Play

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

  TOP STIRI CELE MAI

Iti place noua modalitate de votare pe stiridiaspora.ro?
Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

diaspora.n-nxt.24