"Cel mai mare Sauropod din Europa" a fost descoperit în Portugalia. Scheletul fosilizat al dinozaurului a fost găsit în curtea unui om

"Cel mai mare Sauropod din Europa" a fost descoperit în Portugalia: Scheletul fosilizat al dinozaurului a fost găsit în curtea unui om / Foto: Unsplash

"Cel mai mare Sauropod din Europa" a fost descoperit în Portugalia: Scheletul fosilizat al unui dinozaur lung de 60 de metri, care a trăit acum 160 de milioane de ani, a fost găsit în curtea unui om.

Atunci când își îngrijesc grădina, majoritatea oamenilor nu se așteaptă să întâlnească ceva mai mare decât o buruiană crescută prea mult.

Cu toate acestea, un bărbat din Portugalia a primit ceva mai mult decât se aștepta în timp ce săpa pe proprietatea sa, deoarece a găsit un set enorm de oase fosilizate de dinozaur.

După ce au studiat scheletul, oamenii de știință au descoperit că acestea aparțineau unui brachiosaur de 25 de metri care a trăit acum 160-100 de milioane de ani.

Acesta ar putea fi cel mai mare dinozaur sauropod găsit vreodată în Europa

Sauropodul face parte dintr-un subgrup caracterizat prin patru picioare, gât și coadă lungi și o dietă erbivoră.

Elisabete Malafaia, cercetător la Universitatea din Lisabona, a declarat: "Nu este obișnuit să găsești toate coastele unui astfel de animal, cu atât mai puțin în această poziție, păstrându-și poziția anatomică inițială. Acest mod de conservare este relativ neobișnuit în registrul fosilelor de dinozauri, în special de sauropode, din Jurasicul superior portughez', conform Daily Mail.

În 2017, un proprietar din Pombal a observat pentru prima dată fragmente de oase fosilizate în curtea sa în timp ce făcea lucrări de construcție.

El a contactat echipa de cercetare, care a efectuat o excavare a sitului Monte Agudo în acel an.

Dar abia la începutul acestei luni paleontologii portughezi și spanioli au anunțat ce au găsit - un dinozaur sauropod de aproximativ 12 metri înălțime și 25 de metri lungime.

Până în prezent au fost descoperite elemente ale scheletului axial, inclusiv vertebre și coaste care indică faptul că era un brahiozaurid.

Grupul Brachiosauridae a trăit din perioada geologică Jurasic superior până în Cretacicul inferior

Spre deosebire de alte sauropode, acestea au membrele anterioare mai lungi decât cele posterioare, ceea ce determină un trunchi mai lung și o coadă proporțional mai scurtă.

Printre dinozaurii care aparțin acestui grup se numără Brachiosaurus altithorax - primul dinozaur generat pe calculator prezentat în filmul Jurassic Park din 1993 - și Lusotitan atalaiensis, care a fost găsit în vestul Portugaliei.

Caracteristicile de conservare ale fosilelor descoperite indică faptul că alte părți ale scheletului ar putea fi încă prezente în zăcământ, care vor fi explorate în cadrul viitoarelor campanii de excavare.

Malafaia a adăugat: "Cercetarea din localitatea paleontologică Monte Agudo confirmă faptul că regiunea Pombal are o importantă arhivă fosilă de vertebrate din Jurasicul târziu.”