Blue Air, precizări privind rambursarea banilor pe bilete. 230.000 de pasageri afectați

Loredana Iriciuc |
Data publicării:

230.000 de pasageri au fost afectați de suspendarea zborurilor din România de către Blue Air. Compania aeriană face noi precizări despre stadiul negocierilor privind repornirea și despre rambursarea banilor pe bilete.

Reprezentanții Blue Air confirmă, într-un comunicat transmis joi, că a primit sprijin din partea majorității aeroporturilor din străinătate, incluzând aeroporturile din Italia, Israel, Spania, Marea Britanie, precum și a furnizorilor de combustibil din aceste aeroporturi, pentru a putea relua serviciile, sub condiția plății în avans a serviciilor oferite.

Compania mizează pe același sprijin și din partea aeroporturilor din România, Bacău, Cluj-Napoca, București- Otopeni și Iași.

Având în vedere suspendarea activității de transport aerian de pasageri din perioada 6 septembrie – 9 octombrie 2022, numărul total de pasageri afectați de anulările zborurilor în această perioadă este de aproximativ 230.000, reprezentând aproximativ 77.000 rezervări bilete de călătorie.

Rambursarea tuturor sumelor datorate pasagerilor pentru biletele achiziționate depinde esențial de reluarea operațiunilor și a activității de vânzare a Blue Air, arată compania în comunicat.

 

Toți pasagerii au fost notificați de anularea zborurilor

 

Un alt factor esențial este aportul în numerar adus de unul dintre cei doi investitori cu care se aflăm în discuții compania.

Toți pasagerii au fost notificați de anularea zborurilor și au primit 3 opțiuni disponibile: reprogramarea călătoriei pe următorul zbor disponibil, rambursarea în portofelul electronic (Blue Air oferind un bonus în procent de 25%, din valoarea biletului achiziționat drept compensare pentru neplăcerile create pasagerilor) sau rambursarea biletelor achiziționate.

În ultimele zile au fost create peste 17.500 de portofele electronice, totalizând 1.900.000 EUR, iar pasagerii care au ales această opțiune vor putea folosi sumele în vederea achiziționării de bilete imediat ce compania va activa procesul de vânzare.

 

Adina Vălean: Dacă nu se rezolvă cu compania, românii afectaţi de situaţia de la Bue Air trebuie să se adreseze ANPC

 

Românii afectaţi de situaţia de la Blue Air trebuie să se adreseze companiei, iar dacă nu se rezolvă cu compania, Autorităţii pentru protecţia consumatorilor, a declarat miercuri, Comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean, în cadrul unui interviu realizat la Strasbourg, apreciind că acest sistem a funcţionat "destul de bine".

Adina Vălean spune că efectele situaţiei de la Blue Air, deşi cauzate de o situaţie specială, nu sunt noi în Europa.

"Noi am văzut în cursul sezonului de vară întreruperi şi probleme cu întârzieri, anulări de zboruri, peste tot în Europa. Asta s-a datorat faptului că multe dintre companiile aeriene sau dintre companiile din sistemul aerian, inclusiv cele care operează la sol sau cele legate de aeroporturi, au avut dificultăţi în a-şi susţine serviciile din cauza lipsei de personal, în principal. Adică post-pandemie multe companii şi-au concediat angajaţii şi a fost mai dificil să îşi refacă efectivele. Dincolo de cauza pentru care s-a întâmplat cu Blue Air, situaţii legate de anulări de zboruri şi întârzieri au fost permanent în timpul sezonului", a afirmat Adina Vălean, într-un interviu pentru Agerpres.

Înaltul oficial european a precizat că în cazul Blue Air "e o situaţie specială legată de partea financiară, de bonitatea companiei, este o altă discuţie". "Ce mă interesează pe mine, la nivel european, este ca pasagerii care au dreptul la rerutare, rambursare, sprijin, despăgubiri, să poată beneficia de aceste drepturi ale lor. (...) Sigur, se întâmplă, important este ca cei care au fost afectaţi de această situaţie să-şi poată primi drepturile, să fie rambursaţi. Ei trebuie să se adreseze companiei, dacă nu se rezolvă cu compania, Autorităţii pentru protecţia consumatorului. Din evaluarea noastră, ăsta este sistemul care a funcţionat destul de bine şi post întâmplările din pandemie. Deci asta îi încurajez şi pe cei care au fost afectaţi de situaţia de la Blue Air", a declarat comisarul european pentru transporturi.

Ea a precizat că "noi nu avem posibilitatea să evaluăm bonitatea companiei, asta o face autoritatea care o licenţiază la nivel naţional şi cred că se aşteaptă, probabil, planul de restructurare. Sper ca lucrurile să meargă bine, pentru că ar fi păcat, e o companie care a deservit România şi călătorii din România în condiţii foarte bune de-a lungul timpului şi ar fi păcat ca problemele ei să fie ireversibile".

Nu în ultimul rând, Adina Vălean a spus că autorităţile din România, guvernul, s-au implicat aproape imediat în a căuta soluţii pentru repatriere, ''nu pot decât să apreciez acest lucru".

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

DC Media Group Audience

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

19 apr 2024, 22:40 in Știri
Accident de metrou la Viena 
Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel