Banii românilor din Diaspora, în ATENȚIA lui Teodorovici. Milioane de români din străinătate sunt vizați de acest proiect

Liviu Ludovic / 5 sep 2019, 11:29 Salveaza PDF Comentarii

Ambasadele şi consulatele României din străinătate vor trebui să îi identifice pe toţi românii stabiliţi în străinătate, pentru ca ANAF să-i poată înregistra în Spaţiul Privat Virtual, portal prin care Fiscul le va urmări rezidenţa fiscală şi le va comunica dacă au taxe de plătit în ţară, prevede un proiect al Ministerului Finanțelor. 

Potrivit unui proiect de ordin, este "necesară identificarea în străinătate, la misiunile diplomatice/oficiile consulare ale României, a persoanelor fizice în scopul înregistrării acestora ca utilizatori ai serviciului 'Spaţiul privat virtual' (SPV)".

Ministrul Teodorovici a declarat, joi, că această măsură vine în sprijinul românilor din Diaspora.

Potrivit ministerului Finanțelor, necesitatea acestei măsuri vine din faptul că mulţi cetăţeni români domiciliază sau lucrează în străinătate şi din faptul că este interesul statului român de îndeplinire a obligaţiilor fiscale de către toţi contribuabilii, indiferent dacă sunt pe teritoriul României sau domiciliază/muncesc în străinătate.

Potrivit proiectului lansat de Minister, vor fi incluse în SPV mai multe documente, respectiv: chestionarele întocmite de persoana fizică la sosirea şi/sau plecarea în/din România, notificările privind rezidenţa persoanelor fizice prevăzute de Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cererea pentru eliberarea Certificatului de rezidenţă fiscală şi certificatul de rezidenţă fiscală.

Finanţele estimează că, în 3 luni de la adoptarea şi publicarea în Monitorul Oficial a ordinului ce prevede aceste schimbări, vor fi create conexiunile între sistemele informatice ale Fiscului şi oficiile consulare sau ambasadele României. „În ceea ce priveşte implementarea acestora în SPV, s-a prevăzut o normă tranzitorie potrivit căreia aceasta se aplică în termen de 3 luni de la data publicării prezentului ordin în Monitorul Oficial al României, Partea I. În ceea ce priveşte implementarea termenului de 3 luni, s-a apreciat necesar atât pentru crearea conexiunilor la sistemele informatice între Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi oficiile consulare sau ambasadele României, cât şi pentru adaptarea sistemelor informatice", arată proiectul citat de Agerpres.

[citeste si]

Get it on App Store Get it on Google Play

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

  TOP STIRI CELE MAI

Iti place noua modalitate de votare pe stiridiaspora.ro?
Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

diaspora.n-nxt.24