Manuel, cunoscut în mediul online drept ManuTrucks, este un român în vârstă de 35 de ani care și-a construit o carieră solidă în transportul internațional de animale vii. Stabilit în Spania din 2007, el administrează astăzi o firmă de transport de care, potrivit propriilor declarații, depind „peste 40 de familii”.
Povestea lui Manu începe la vârsta de 17 ani, când a părăsit România pentru a se alătura părinților săi stabiliți în Insulele Canare. Primele luni în Spania le-a petrecut lucrând în agricultură, strângând bani pentru a obține toate licențele necesare unui șofer profesionist de camion. Drumul nu a fost deloc ușor. „A fost o perioadă foarte grea. În Tenerife, drumurile sunt pline de curbe și denivelări, iar obținerea permisului pentru camioane părea o misiune imposibilă”, a povestit el. Totuși, în 2015, după ani de eforturi, a reușit să finalizeze toate cursurile și să își înceapă cariera în transportul internațional.
Românul a fost invitat la podcastul Rutas de Exito
Invitat recent în podcastul Rutas de Éxito („Rutele Succesului”), Manu a vorbit deschis despre parcursul său profesional și despre oportunitățile financiare din această industrie. „În transportul internațional se poate ajunge ușor la 3.000 de euro pe lună, dar dacă lucrezi în transportul de animale vii, câștigurile pot urca până la 5.000 de euro”, a explicat el.
Românul își amintește că primul său job, imediat după absolvirea academiei, a fost într-un camion încărcat cu vite – o experiență care l-a format rapid și i-a adus recunoașterea în cadrul companiei. După câțiva ani ca angajat, Manu a decis să își încerce norocul pe cont propriu. A cumpărat primul camion cu 20.000 de euro, însă investiția s-a dovedit mai costisitoare decât anticipase. „Mulți nu își dau seama cât de mari sunt cheltuielile. La suma de achiziție trebuie adăugați cel puțin 15.000 de euro în costuri neprevăzute”, a spus el.
Defecțiunile mecanice, explică Manu, pot destabiliza grav un business de transport. „Doar pentru a înlocui turbocompresorul cu geometrie variabilă am plătit peste 7.500 de euro”, a precizat el. Totuși, pasiunea pentru condus l-a făcut să continue. „Camionul e un viciu. Dacă nu-l conduc o săptămână, mă simt epuizat. E ca un drog”, recunoaște șoferul român.
Astăzi, după aproape două decenii petrecute în Spania, Manu conduce o afacere de succes, cu o flotă de camioane și zeci de angajați. Cu toate acestea, el spune că munca nu e deloc ușoară și că implică multă responsabilitate. „Sunt peste 40 de familii care depind de mine, iar în transportul de animale vii nu există pauze sau scurtături”, a declarat antreprenorul.
În finalul interviului, Manu a vorbit și despre tinerii care intră în domeniu, pe care îi consideră „mult prea comozi” pentru o meserie solicitantă. „Transportul animalelor vii este o muncă grea, murdară, dar aduce satisfacții. Tinerii de azi sunt însă prea indulgenți, nu mai au răbdarea și disciplina pe care o cere meseria asta”, a conchis șoferul român devenit antreprenor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News


