Numărul de zboruri afectate de modificări şi anulări a scăzut cu 77% în luna iulie

Nicoleta Nicolau |
Data publicării:

Numărul de zboruri afectate de modificări şi anulări a scăzut cu 77% în luna iulie, comparativ cu luna iunie, în condiţiile în care tot mai multe aeroporturi şi companii aeriene fac eforturi să recruteze personal, să fluidizeze procesele şi să optimizeze orarele de zbor, potrivit unui tur-operator online.

'În luna iulie comparativ cu luna iunie s-a înregistrat o scădere cu 77% a numărului de plecări afectate de întârzieri sau modificări. Altfel spus, doar 7% dintre zborurile vândute de Vola.ro au fost anulate sau modificate datorită faptului că situaţia de pe aeroporturi este considerabil îmbunătăţită faţă de prima lună de vară când 1 din 3 zboruri sufereau modificări sau anulări. Acest lucru se datorează faptului că tot mai multe aeroporturi şi companii aeriene fac eforturi să recruteze personal, să fluidizeze procesele şi să optimizeze orarele de zbor, cele mai multe situaţii neplăcute apărând ca urmare a crizei forţei de muncă (atât personal la sol, cât şi echipaj de zbor), greve, lipsa aeronavelor, dar şi a cererii peste aşteptări', se arată într-un comunicat al companiei de profil.

Potrivit sursei citate, cele mai mari probleme au fost în principalele hub-uri aviatice din Europa, precum Londra - Luton, Bruxelles, Paris - Charles de Gaulle, Amsterdam - Schiphol, Frankfurt si Lisabona. Din acest motiv s-a şi observat o creştere cu 19% a numărului de job-uri promovate de aeroporturile europene.

Aeroporturile mai mici, aşa cum este şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă, au fost afectate într-o mai mică măsură de situaţii neprevăzute precum anulări sau modificări, arată sursa citată. De altfel, Aeroportul Otopeni ocupă al treilea loc în clasamentul celor mai bune din Europa - doar 10% dintre zboruri au fost amânate şi 1,7% anulate, un procent mic comparativ cu aeroporturile cele mai mari din Europa, care se confruntă cu probleme majore în primele 2 luni ale acestui sezon estival, precizează operatorul online.

Numărul de zboruri afectate de modificări şi anulări a scăzut cu 77% în luna iulie

 

La polul opus se află Aeroportul din Bruxelles, care are 72% din zboruri întârziate şi 2,5% anulate. Cu toate acestea, traficul de pe Aeroportul Otopeni este foarte mic comparativ cu alte terminale din Europa, la Bucureşti fiind operate circa 300-400 zboruri zilnic, aproximativ 60% dintre curse fiind ale companiilor low-cost Ryanair şi WizzAir.

În încercarea de a răspunde industriei volatile şi solicitărilor clienţilor care îşi doresc să fie acoperiţi de riscurile anulărilor şi modificărilor de zboruri, tur-operatorul a lansat pe piaţă produse cu ajutorul cărora turiştii să poată diminua eventualele pierderi financiare. Astfel, în cazul în care compania aeriană anulează zborul, există serviciul Vola Fast Refund, prin care turiştilor li se rambursează costul biletului de avion în procent de 100% în maximum 24 de ore.

O parte dintre clienţii companiei testează în aceste zile un nou serviciu care îi ajută să-şi continue călătoria şi să primească alternative de zbor gratuite în cazul anulărilor sau întârzierilor, fără cheltuieli suplimentare - Trip Protect. În 2015, agenţia de turism online a primit o investiţie de 5 milioane de euro din partea 3TS Capital Partners, acelaşi fond care a mai investit în România în Elefant.ro, InternetCorp, Zoot şi Vector Watch.

În 2019, tur-operatorul a avut o cifră de afaceri de aproximativ 10,6 milioane de euro la un volum de tranzacţii de 71 milioane euro, potrivit Agerpres.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

DC Media Group Audience

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel