Mii de reclamații de fake news făcute de români în perioada pandemiei

Bogdan Bolojan / 14 iul 2020, 17:04 Salveaza PDF Comentarii
Foto ILUSTRATIV
Foto ILUSTRATIV

 Numărul reclamațiilor înregistrate la ANCOM în prima jumătate a anului a crescut cu 64 % față de aceeași perioadă din 2019. Au fost peste 2.400 de reclamații de la utilizatorii de comunicații electronice și servicii poștale.

Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) anunță că un factor care a determinat creșterea numărului de reclamații îl reprezintă atribuțiile instituției pe perioada stării de urgență privind știrile false despre COVID-19.

În această perioadă au fost înregistrate 367 de reclamații despre fake-news, ceea ce reprezintă 15% din total.

Președintele ANCOM, Sorin Grindeanu, declară că tot mai mulți utilizatori cunosc rolul autorității și solicită rezolvarea problemelor pe care le întâmpină în utilizarea serviciilor de comunicații.

”Atât dezvoltarea sectorului, cât și perioada atipică în care ne aflăm au făcut ca numărul petițiilor transmise să crească cu 64%. De exemplu, amploarea pe care a căpătat-o serviciul de livrare colete în această perioadă s-a văzut și în numărul de reclamații primite de noi, mai multe cu 59% față de anul trecut”, a spus Grindeanu.

Un procent de 10% din totalul reclamațiilor înregistrate la ANCOM în prima jumătate a anului au avut ca subiect furnizarea serviciilor poștale.

Problemele semnalate cel mai des au fost legate de nelivrarea trimiterilor poștale (20%), pierderea sau furtul acestora (17%), termenul de livrare a trimiterilor poștale (14%) și deteriorarea acestora (12%).

Reclamații privind serviciile de telecomunicații

 

Reprezentanții ANCOM au precizat că jumătate din reclamațiile primite au vizat serviciile de comunicații electronice.

Principalele nemulțumiri s-au referit la aspecte care țin de relația contractuală cu furnizorii de servicii - încetarea contractelor, nerespectarea contractelor și derularea contractelor la distanță.

Reclamațiile privind serviciul de roaming au fost în scădere comparativ cu prima jumătate a anului precedent, acestea vizând în special roaming-ul involuntar, iar 5% dintre petiții s-au referit la portarea numerelor de telefon.

Alte subiecte reclamate la ANCOM au vizat aspecte referitoare la acoperirea si calitatea semnalului pentru serviciile de telefonie și internet, deranjamente și noile tehnologii.

Get it on App Store Get it on Google Play


  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

  TOP STIRI CELE MAI

Iti place noua modalitate de votare pe stiridiaspora.ro?
Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt1
YesMy