Londra. Iadul din aeroporturi continuă: Gatwick rămâne fără APĂ, forțând restaurantele să închidă și lăsând pasagerii cu doar DOUĂ WC-uri

Alexandra Curtache |
Data publicării:
Foto ILUSTRATIV
Foto ILUSTRATIV

Tocmai când credeai că iadul aeroporturilor nu poate fi mai rău de atât: Aeroportul Gatwick din Londra rămâne fără APĂ, forțând restaurantele să închidă și lăsând pasagerii cu doar DOUĂ WC-uri

Aeroportul Gatwick a rămas fără apă în mijlocul unuia dintre cele mai fierbinți valuri de căldură din ultimii ani, lăsând pasagerii în imposibilitatea de a trage apa la toaletă sau de a merge la restaurantele care au fost nevoite să închidă.

O conductă de apă spartă a dus la o presiune scăzută a apei la aeroportul lor, creând și mai mult haos pentru turiștii care încercau să își prindă zborurile. Se pare că doar două toalete din întregul terminal funcționează, în timp ce restaurantele au fost închise din cauza lipsei de apă, din cauza problemelor de igienă.


Aeroportul și-a cerut scuze și oferă pasagerilor apă îmbuteliată gratuită până când problema va fi "rezolvată rapid"

 

Un purtător de cuvânt al aeroportului Gatwick a declarat: „O problemă cu alimentarea cu apă SES Water la Gatwick și în zona înconjurătoare în această dimineață a dus la o presiune a apei mai mică decât în mod normal pe aeroport. Lucrăm îndeaproape cu SES Water pentru a ne asigura că această problemă este rezolvată cât mai repede posibil.

Se pun la dispoziția pasagerilor și a personalului de pe aeroport sticle de apă, iar alte măsuri de urgență sunt puse în aplicare pentru a asigura bunăstarea pasagerilor noștri. Ne cerem scuze pentru orice neplăceri cauzate pasagerilor”, conform Daily Mail.

Raquel Rodrigues, în vârstă de 49 de ani, din Worthing, care zbura spre Spania, a declarat: „Am avut deja un zbor anulat, iar acum nu există toalete. Există doar două toalete funcționale în tot terminalul și vă puteți imagina cum sunt cozile.

Nimeni nu vrea ca aeroportul să se închidă, dar există schimburi de replici aprinse între personal și persoanele care încearcă să călătorească cu familii tinere. Aparent, se pare că va veni un camion cisternă, dar este un pic ca în lumea a treia”.

 

British Airways a început astăzi să contacteze pasageriipentru a-și reprograma zborurile

 

British Airways a început astăzi să contacteze pasagerii, cerându-le să-și reprogrameze zborurile, în contextul în care Heathrow și companiile aeriene se ceartă pe tema plafonului de pasageri de pe aeroport. 

Șefii de la hub-ul din vestul Londrei au stârnit furia șefilor din domeniul turismului marți, după ce au anunțat o limită imediată de 100.000 de pasageri pe zi - o măsură care va avea un impact asupra a zeci de mii de călători în următoarele săptămâni.

Șefii aeroportului au ordonat companiilor aeriene britanice să "nu mai vândă bilete de vară pentru a limita impactul asupra pasagerilor", deoarece Heathrow se așteaptă deja la o medie de 104.000 de pasageri zilnici în următoarele luni. 

În urma anunțului făcut de Heathrow, se pare că transportatorii au purtat discuții intense cu aeroportul și cu cei care se ocupă de programarea zborurilor, în încercarea de a reduce capacitatea cu până la 15% la terminalele 3 și 5.

Iar BA a început acum să contacteze pasagerii care urmau să zboare înainte de 25 iulie dacă își pot reprograma zborul. Surse din industrie au sugerat că firma își elimină zborurile pentru a putea face mai ușor anulări la scurt timp.

 

 

Noile măsuri urmează să rămână în vigoare până la 11 septembrie

 

Între timp, Emirates a anunțat astăzi că va ignora un ordin al aeroportului Heathrow prin care i se cerea să anuleze zborurile pentru a respecta un plafon de pasageri, calificându-l drept 'complet nerezonabil'.

Virgin Atlantic a criticat, de asemenea, acțiunile Heathrow și a afirmat că este responsabil pentru eșecurile care contribuie la haos. 

Însă, răspunzând refuzului Emirates de a anula zborurile, o purtătoare de cuvânt a Heathrow a declarat că nu a avut "altă opțiune" decât să ia decizia "dificilă" de a implementa un plafon de pasageri și a spus că ar fi "dezamăgitor" dacă o companie ar pune "profitul înaintea unei călătorii sigure și fiabile a pasagerilor".

Noile măsuri, care urmează să rămână în vigoare până la 11 septembrie, fac parte din ultimele încercări ale Heathrow de a preveni repetarea, în timpul vacanței de vară, a scenelor haotice care au avut loc pe aeroporturile din Marea Britanie în weekendul de Paște. 

Ordinul vine în contextul în care aeroporturile din Marea Britanie continuă să fie afectate de perturbări astăzi, cu imagini care arată cozile de la Heathrow, Gatwick și Birmingham, în timp ce o înregistrare video uimitoare arată pasageri dormind pe podea la Stansted în această dimineață.

Astăzi, în cea mai recentă actualizare a haosului din aeroporturi, BA a început să contacteze clienții prin e-mail pentru a-i întreba dacă își pot schimba zborurile.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

DC Media Group Audience

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt3
YesMy - smt4.3.1
pixel