Ministrul italian al Transporturilor a declarat joi că o trecere rapidă la maşini electrice în Uniunea Europeană ar fi o "sinucidere" şi un "cadou" pentru industria chineză.
"Tuturor ne pasă de apă, de calitatea aerului şi de un mediu mai curat... dar asta nu înseamnă să concediem milioane de muncitori şi să închidem mii de afaceri", a declarat ministrul Matteo Salvini, liderul partidului de dreapta Liga.
Parlamentul European a aprobat marţi în mod oficial o lege care interzice vânzarea de maşini noi pe benzină şi diesel pe teritoriul blocului comunitar european începând cu 2035, măsură ce vizează accelerarea trecerii la vehicule electrice şi combaterea schimbărilor climatice.
"Avem nevoie de mai mult timp şi contribuţii economice pentru cei care vor să-şi schimbe maşinile", a declarat în faţa Senatului Matteo Salvini, care este şi vicepremier în guvernul lui Giorgia Meloni, conform Rador.
Europa vrea neutralitate climatică până în 2050. Doar producătorii mici pot obține derogări
Noua legislaţie stabileşte calea de urmat pentru a reduce la zero emisiile de dioxid de carbon pentru autoturismele şi vehiculele utilitare uşoare noi până în 2035. Este vorba de un obiectiv aplicabil întregului parc de vehicule de la nivelul Uniunii de a reduce emisiile de CO2 produse de autoturismele şi camionetele noi cu 100% comparativ cu 2021. Obiectivele intermediare de reducere a emisiilor pentru 2030 au fost fixate la 55% pentru autoturisme şi 50% pentru camionete.
"Regulamentul încurajează producţia de vehicule cu emisii scăzute sau zero. El cuprinde o revizuire ambiţioasă a obiectivelor pentru 2030 şi un obiectiv de emisii zero pentru 2035, care este esenţial pentru a putea realiza neutralitatea climatică până în 2050. Obiectivele oferă claritate industriei auto şi stimulează inovaţia şi investiţiile în cazul producătorilor de maşini. Consumatorii vor putea cumpăra şi conduce mai ieftin maşinile cu emisii zero, iar o piaţă la mâna a doua va apărea mai rapid. Astfel, condusul sustenabil va deveni accesibil tuturor", a declarat raportorul Jan Huitema (Renew).
Regulamentul prevede însă că producătorii responsabili pentru o producţie mică într-un an calendaristic (între 1.000 şi 10.000 de autoturisme noi sau între 1.000 şi 22.000 de camionete noi) pot obţine o derogare până la sfârşitul anului 2035, iar producătorii care înregistrează sub 1.000 de vehicule noi pe an vor continua să beneficieze de derogarea existentă.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News