Italia, numere românești. Ministrul Transporturilor, Toninelli, veste pentru români

C.H. / 15 dec 2018, 12:16 Salveaza PDF Comentarii

Ministrul Transporturilor din Italia, Danilo Toninelli, confirmă că sunt şanse mici ca legea înmatriculării mașinilor străine să fie abrogată. 

"Sunt foarte încântat să vă spun că lupta noastră împotriva șmecherilor cu numere străine oferă rezultate excelente. În Decretul Siguranței Nationale am inclus, așa cum anunțasem deja, o regulă care, cu unele excepții detaliate, interzice celor care sunt rezidenți în Italia mai mult de 60 de zile, să circule cu vehicule cu numere de înmatriculare străine. De ce am dorit această măsură? Deoarece multe, prea multe persoane, în ciuda faptului că trăiesc și muncesc în Italia, prin urmare, beneficiind de toate serviciile din țara noastră, circulă cu un vehicul cu număr străin. În consecinţă nu plătesc în Italia nici asigurarea, nici taxa de proprietate şi nici ce măcar amenzile. Neplătind taxele, creează pagube care ne afectează pe noi toţi, dar și companiile italiene oneste.

Citește și Italia: Româncă, UMILITĂ de poliția italiană din cauza noii legi 

Cu noi, acești șmecheri au încetat să-și facă de cap: norma pe care am scris-o, tocmai a intrat în vigoare, iar efectele ei se văd deja. Din informaţiile care le am, multe persoane au depus cerere de înmatriculare a maşinilor. Sunt şi multe persoane sancţionate, așa cum ar trebui să fie, cu amenzi și cu sechestrarea vehiculului, care poate duce chiar la confiscare.
Numai aşa se poate consolida cultura legalităţii în minunata noastră Italie."

(w460)

 

Ce spun marile gazete din Italia despre legea care afectează românii 

 

Şi marile gazete din Italia dezbat consecintele legii care limitează circulaţia maşinilor înmatriculate în străinătate. Articole pe aceasta temă au scris "Il Giornale" şi "Reppublica".

Repubblica:

Probleme serioase pentru cei care circulă cu numere de înmatriculare  străine după schimbarea legii. Lipsesc clarificări  din partea ministerului transporturilor și ale internelor. Multi contestă faptul că cele 60 de zile în care un conducător auto este obligat să-și schimbe numărul de înmatriculare străin, dacă este rezident în Italia, ar trebui calculate din momentul intrării în vigoare a legii, sau doar începând cu 4 februarie, deoarece norma este din 4 decembrie.
În timp ce, guvernul declară că abuzurile pentru cei cu plăcuțe de înmatriculare străine s-a terminat, în peninsulă domneşte incertitudinea deoarece amenzile sunt usturătoare, iar cu fiecare zi ce trece, situația devine tot mai critică.
(Cu noile norme sancțiunea administrativă minimă e de 712 de euro, iar intrarea în legalitate trebuie să aibă loc în termen de 180 de zile, timp în care vehiculul va rămâne sub sechestru. După această perioadă de 6 luni autovehiculul va fi confiscat.)

Mulţi şoferi au primit deja amenzi, dar acestea ar putea fi anulate de către judecători. Prin urmare, administrația locală ar putea fi obligata să plătească daune șoferilor amendați. Comunitatea românească,cea mai mare din Italia, este în ferment. A intervenit chiar și consulul României pentru a cere clarificări.

Trebuie spus că rezultatele acestei legi - atunci când se va înțelege modalitatea de aplicare - vor fi benefice pentru statul italian. deoarece va diminua sensibil numarul companiilor cu rezidenţă fiscală în străinătate. Până acum, firmele puteau înmatricula un vehicul peste graniță, chiar dacă acestea își desfășurau activitatea principală în Italia. Acelaşi lucru este valabil și pentru un cetaţean străin care locuieşte în Italia.

Se așteptau la reacții puternice 


Aici nu este vorba doar despre economisirea taxelor de proprietate și de asigurare, ci şi de intenția unor firme de a se sustrage contravențiilor și fiscului italian.

Din acest motiv, acesta lege este atât de contestată : „Am știut că această măsură va produce reacții puternice - explică Giordano Biserni Președinte ASAPS,(cea mai mare asociație de siguranță rutieră din Italia) - dar acest abuz trebuie să se încheie. Însă nu ne-am așteptat că va provoca reacții chiar și la nivel diplomatic. Nu am văzut, însă reacții când au avut loc cazuri de piraterie stradală soldate cu victime, în care erau implicate  autovehicule înregistrate în străinătate. Reglementările făcute pe 4 decembrie trebuie să fie respectate de către organele poliției rutiere fără excepții, derogări sau reguli tranzitorii. Iar circularele ministeriale nu pot da decât indicații mai detaliate de aplicare a legii".

În regulă, dar acum care ar fi rezolvarea problemei? „E necesar ca - răspunde Biserni - Autoritatea Rutiera Italiană să dea un serviciu adecvat miilor de străini care depun cererile de înmatriculare, ştiind că de-a lungul anilor mulți dintre ei(printre care si italieni) cu masini cu numere străine, au continuat să circule nerespectand multe reguli, fiind conștienti de faptul că amenzile ajungeau cu greu în ţara de origine, iar consecințele asupra permisului lor de conducere erau minime ".

Pe aceeași linie Luigi Altamura, reprezentând poliția municipală, ANCI( Asociația Națională a Municipalităților italiene) și comandant al poliției municipale din Verona:
„Regulile care restricţionează circulaţia maşinilor cu numere străine - explică Altamura - au intrat în vigoare și sunt deja aplicate de organele de poliție. Acestea nu vor fi schimbate, dar sunt necesare informații suplimentare pentru cetățenii străini. Trebuie, de asemenea, accelerată procedura de înmatriculare de care răspunde Autoritatea Rutieră Italiană."

[citeste si]

Get it on App Store Get it on Google Play

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

  TOP STIRI CELE MAI



Iti place noua modalitate de votare pe stiridiaspora.ro?

CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

diaspora.n-nxt.22