Haos și îmbulzeală pe aeroportul Otopeni, întârzieri de mii de minute și zboruri anulate: ANPC, primele măsuri anunțate

Nicoleta Nicolau |
Data publicării:

A fost haos, aseară, în aeroportul Otopeni. Zeci de români care aveau bilete să plece în vacanță sau înapoi la muncă, în străinătate, au aflat că zborul lor a fost anulat chiar înainte de îmbarcare. Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a nunțat primele măsuri.

Curse aeriene întârziate, zboruri anulate, aglomeraţie la vămi și totul se dă peste cap abia când pasagerii intră deja în aeroport. Mii de minute de întârziere se adună pentru românii care vor să plece de pe cel mai mare aeroport al țării - Henri Coandă.

Zeci de oameni indignați au luat cu asalt ghișeul din aeroport al unei companii aeriene low-cost. Zborul firmei către Roma a fost anulat cu doar câteva zeci de minute înainte de îmbarcare. Problema nu este doar în România, însă. Zeci de zboruri din Franța au fost anulate pe motiv că angajații firmelor au intrat în grevă. Și Spania se confruntă cu o situație similară, relatează Realitatea PLUS.

Companiile aeriene și operatorii de aeroporturi din Europa se confruntă cu lipsa de personal care să gestioneze fluxurile de pasageri, după ce în perioada verii s-a majorat cererea pentru călătorii aeriene, în urma ridicării majorităţii restricţiilor. Tot mai mulţi angajaţi ameninţă cu mişcări de protest.

Haos și îmbulzeală pe aeroportul Otopeni

 

Aproape 60 de curse au avut întârzieri, joi, pe Aeroportul „Henri Coandă” din București, cumulând în total 4.377 de minute.

Compania Națională Aeroporturi București SA (CNAB) informează că joi, în intervalul orar 0:00 – 15:00, s-au înregistrat pe aeroportul „Henri Coandă” 56 curse întârziate (sosiri+plecări), cu un total cumulat de 4377 minute.

Dintre acestea, în 20 de cazuri, cauza întârzierii a fost rotația aeronavei sau a echipajului, alte cauze fiind restricțiile pe rută, facilitățile de aeroport, lipsa echipajului, încărcarea/descărcarea obiectelor voluminoase sau defecțiuni ale aeronavei.

Numărul întârzierilor corespunde în mare măsură cotei de piață a companiilor aeriene, astfel încât cele mai multe s-au înregistrat la Wizzair (19, totalizând 1334 minute), TAROM (9 / 570 minute), Ryanair (6 / 725 minute).

Șase curse au fost anulate de către companiile aeriene, respectiv 4 curse Wizzair și două Eurowings, relatează Mediafax.

Curse anulate la plecarea din țară. ANPC, primele măsuri anunțate

 

Păgubiții sunt chiar românii blocați în aeroporturile din străinătate unde companiile nici nu le-au oferit explicații.

După valul de zboruri anulate, WizzAir și RyanAir fac obiectul unei anchete a Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor. Totul după ce și altă companie aeriană low-cost, românească de această dată, Blue Air, a fost controlată. 

 Românii au dreptul să ceară compensații de până la 600 de euro pentru un zbor anulat, spune Horia Constantinescu, președintele ANPC, în contextul investigațiilor începute la companiile aeriene. Sunt 500 de solicitări referitoare la serviciile Wizz Air și 114 la Ryan Air.

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a început o investigație de fond la companii aeriene care activează pe teritoriul României, necesară ca urmare a sesizărilor referitoare la serviciile oferite de acestea, inclusiv Wizz Air și Ryan Air.

„De la Cuza am învățat că nu trebuie folosite două măsuri pentru același lucru. Povestea cu ocaua mică. Dacă s-a evaluat activitatea unei companii aeriene, atunci trebuie să o verificăm și pe a celorlalte, aflate în aceeasi situație. Trist este că aici povestea va fi mai lungă, cele două nefiind de pe teritoriul României. Chiar și pe jos, pentru că avioanele lor nu prea mai zboară, vom ajunge la destinație și măsurile vor fi în consecință! Drum bun să avem!”, spune Horia Constantinescu, președintele ANPC.

Investigația este făcută de către Direcția Generală de Control și Supraveghere Piață, împreună cu Centrul European al Consumatorilor România (ECC Romania), care instrumentează sesizările transfrontaliere ale consumatorilor.

Până în acest moment, începând cu 30 aprilie 2021, ECC Romania a înregistrat 500 de solicitări referitoare la serviciile Wizz Air și 114 referitoare la serviciile Ryan Air.

 

 

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

DC Media Group Audience

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel