Doi britanici fac praf afacerea lui Pescobar din Londra: "E ultimul loc din Camden Market"

Bogdan Bolojan |
Data publicării:

Afacerea românului Paul Nicolau, cunoscut în mediul online drept Pescobar, a fost ținta unui val de critici dure venite din partea a doi influenceri britanici care au vizitat Camden Market din Londra și au testat unul dintre produsele emblematice ale acestuia: kebabul cu caracatiță. Cei doi creatori de conținut, activi în nișa review-urilor culinare, au publicat un clip devenit viral în care distrug, la propriu, preparatul vedetă al standului Pescobar.

"Declarațiile acestora sunt deosebit de dure, acuzând gustul, textura, mirosul și prețul ridicat. „Ziua 3 de review-uri la mâncare virală din Camden Market. Hai să încercăm kebabul cu caracatiță, da? Sună îngrozitor. Hai să o facem, lumea trebuie să vadă. Cred că ăsta e. Bun. Un kebab cu caracatiță, te rog. Cât costă? 17,50 lire sterline. Trebuie să fiu sincer, Jerry, mă simt ciudat să mănânc caracatiță sfâșiată," spune unul dintre englezi. 

"Din punct de vedere etic, Paul, nu cred că e tocmai în regulă. E pe muchie. Mă simt un pic ca un ticălos, sincer. Nici măcar nu are sos? Nu chiar.”

Cu o reacție evident dezgustată, influencerii au continuat filmarea în timp ce încercau preparatul.

"Trebuie să recunosc, mă face să mă simt rău. E ca o chestie scoasă dintr-un acvariu, plină de caracatiță. În fine, aici suntem: caracatiță, un pic de salată și o lipsă totală de conștiință. Ce e asta? Ce textură are? O să plângi, frate? O urăsc," a continuat discuția dintre cei doi. 

Linșaj culinar la caracatița-kebab a lui Pescobar

 

Recenzia a devenit rapid o formă de linșaj culinar:  „Totul e greșit. Textura, gustul, are gust de pește vechi. Nu pot să o fac. E oribil. Groaznic. Ce noută să-i dăm? Groaznic. Fără cuvinte, atât de rău e. Din partea mea primește nota 2.1".

"Pot să încerc și eu?"

"Sigur. Ești sigur că vrei?"

"Da, hai să o fac. Londra 2025. Am ales exact ce e mai rău.. Prima mușcătură a fost îngrozitoare. Are un gust oribil. Gustul caracatiței e respingător. Paul, poți să-i dai un brânci? Pentru 17,50 lire sterline... Aș spune că e cel mai supraevaluat lucru din întregul Camden Market. Țin minte că lumea zicea: trebuie să-l încerci. Și am zis: serios? Asta nu e mâncare bună. Nici pentru Ironman.”

Criticile nu s-au oprit doar la gust, ci au atins și ideea de risipă alimentară și dezgustul general provocat de preparat:

„Să arunci mâncarea e o problemă, dar nimeni nu va vrea să mănânce asta. Mă simt de-a dreptul rău. 2.1 e deja o notă generoasă. E imposibil de mâncat. Gustul strică totul în farfurie. Da, sunt cartofi, da, sunt legume, da, e lipie, dar totul e corupt de gustul ăla... știi când treci pe lângă mare și miroase urât? Sau când mergi într-un orășel de coastă și pute? Exact ca o baltă stătută cu alge. Ăsta e gustul. Poate unii o să-l adore, dar pentru mine, e ultimul loc din tot marketul unde m-aș mai întoarce.”

Clipul publicat a stârnit reacții intense online și a ridicat semne de întrebare legate de sustenabilitatea pe termen lung a unei afaceri bazate pe „viralizare” și „șoc culinar”.


Cine este Pescobar și ce afacere are în Londra?

Paul Nicolau, cunoscut drept Pescobar, este un antreprenor român devenit cunoscut în mediul online pentru stilul său exuberant, aparițiile teatrale și promovarea preparatelor pe bază de pește și fructe de mare. În România, el a fost implicat în mai multe proiecte HoReCa și a fost considerat un exemplu de succes în domeniul alimentației publice de tip street food. Din dorința de a extinde afacerea în afara țării, Nicolau a deschis un stand culinar în celebrul Camden Market din Londra, un spațiu vibrant și cosmopolit care atrage zilnic mii de turiști și localnici în căutare de mâncare exotică sau inovatoare.

La Londra, Pescobar a venit cu un concept unic: preparate din fructe de mare gătite live, cu accent pe ingrediente precum caracatiță, creveți, calamari și diverse combinații mediteraneene. În ciuda începutului promițător și interesului stârnit pe TikTok, afacerea sa s-a confruntat cu opinii împărțite: în timp ce unii au lăudat curajul și gustul „diferit”, alții au acuzat prețurile mari și gustul „șocant” pentru papilele neobișnuite cu fructele de mare.


Camden Market, un spațiu imprevizibil

Camden Market este una dintre cele mai cunoscute destinații turistice din Londra, fiind un amestec de artă stradală, muzică alternativă, street food și magazine vintage. Este totodată o piață extrem de competitivă, în care doar cei care reușesc să se adapteze rapid cerințelor publicului pot rezista. Într-un astfel de mediu, feedbackul negativ — mai ales atunci când este amplificat de influenceri cu sute de mii de urmăritori — poate avea un impact devastator.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Iti place noua modalitate de votare pe stiridiaspora.ro?
Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

pixel